Re: P³yta ze zintegrowanym procesorem.

Autor: zuko / Shark von Cygnus <sharkMAUPApost.pl>
Data: Sat 15 Jan 2005 - 20:16:38 MET

On Sat, 15 Jan 2005 19:10:42 +0100, Sebastian Bialy
<heby@poczta.onet.pl> wrote:

>Wiem. Tylko ¿e przeciêtny pecet ma bardzo prosty problem: sk³ada siê z
>wielu ruchomnych elementów, które zwiêkszaj± ryzyko popsucie siê
>sprzêtu. Wiem co mówie, mam z tym do¶wiadczenie. Ogólna zasada-> ¿adnych
>kart ponad niezbêdne. Dlatego chcia³bym mo¿liwie najbardziej
>zintegrowan± p³ytê jak siê da. A najlepiej te¿ "ekologiczn±" wiêc te z
>procesorem VIA mi siê podobaj±. Dodatkowy grzejnik w pokoju nie jest mi
>potrzebny, tym bardziej ¿e j± jeszcze dodatkowo "odkrêce". Ponadto p³yta
>która nam "zgine³a z pewn± pomoc±" by³a naprawde ma³a - a im mniejsza,
> [...]

Ale takie firmowe, zintegrowane pecety _naprawdê_ potrafi± byæ bardzo
ma³e. U mnie w firmie na przyk³ad u¿ywamy komputerów HP, które maj±
zintegrowane wszystko (d¼wiêk, sieæ, USB, grafika), na p³ycie jest
tylko procek (np. P200) i RAM. W ¶rodku jest dysk, flop i CD, ale taki
jakie s± w notebookach. Ca³o¶æ jest wielko¶ci mniej wiêcj wzmacniacza
audio, tylko ¿e bardziej kwadratowe, a nie prostok±tne. Tak wiêc taki
sprzêt te¿ jest. Tylko w³a¶nie trzeba poszukaæ. Jedyn± wad± takiego
rozwi±zania jest minimalna mo¿liwo¶c rozbudowy. W ¶rodku jest miejsce
na jedn± kartê PCI (albo dwie, nie pamiêtam), mo¿na zmieniæ RAM,
wymieniæ dysk. Ale ogólnie IMHO to jest to, czego szukasz. A, w ¶rodku
jest zasilacz 70W, wiêc energii te¿ bierze ma³o.

We Wroc³awiu jest sobie taka firma www.cebit.pl. ¦ci±gaj± z zachodu
u¿uwane sprzêty, poszukaj te¿ tam.

--
¿uko / Shark von Cygnus