Re: system - jaki i gdzie zainstalowac?

Autor: szelas <szelas_at_ODSPAMIACZgazeta.pl>
Data: Sat 15 Jan 2005 - 12:05:22 MET

Maly Rozowy Prosiaczek wrote:
> Mam dwa dyski - Seagate Baraccuda 40 GB 2mb cache i Maxtor 160 GB 8 mb cache
> (obydwa 7200 rpm) i 512 pamieci RAM. Wiekszy dysk kupilem z mysla o
> zgrywaniu i obrobce video.
> Gdzie radzicie zainstalowac system?

system posadź na Seagate'cie, ja bym podzielił ten dysk na dwie równe
partycje.

> Zrobic 5 gb partycje na system na maxtorze a programy instalowac na seagate?
> Dzieki temu system i plik wymiany bylby na lepszym dysku.
> System nagrac na seagate, a na maxtorze zrobic tylko partycje na swapa?

swapa też na seagate. jak będziesz zgrywał jakiś film i zacznie ci
swapować to może wystąpić problem z wydajnościa zapisu.

> Nie przejmowac sie roznica dyskow i system nagrac na seagate, a maxtora
> zostawic tylko do video?
> Chce dodatkowo zainstalowac linucha, ale nie bede go uzywal do jakichs

co to jest "linuch"?

> obciazajacych system czynnosci, wiec to juz chyba na seagat'ie.
> Co windowsow - do tej pory uzywalem XP i jestem zadowolony (kilka lat bez
> reinstalacji przy dosc intensywnym uzywaniu), no ale ja bylem bardzo
> zadowolony nawet z ME, na ktory wszyscy narzekali. Warto zmienic na 2k
> (chodzi mi o wydajnosc systemu - obrobka video i grafiki)?

wydajność IMHO ta sama a stabilnością i bezproblemowością w2k bije na
głowę xp.

> Pozostale komponenty - Abit IS7-E2 (i865PE), P4 3E (478 Prescott HT 1 mb),
> Radeon 8500 (AGP x4)
>
> atsd bardzo halasliwy ten maxtor w porownaniu do seageta...

kup stoppery ;)

pozdrawiam
szelas