MUSZE SIE POCHWALIC :)

Autor: Andrzej Zbierzchowski <fuckoffspammer_at_tlen.pl>
Data: Fri 14 Jan 2005 - 21:22:55 MET

Dziś odebrałem nowy cooler na procek - Gigabyte 3D Cooler Pro PCU21-VG
dla Prescotta 2,4 GHz / 533 Mhz na płycie MSI 865PE Neo-2PFS Platinum
Edition. :D

Pierwsze wrazenia:
Instalacja - bajka. Więcej kłopotu sprawiło mi zdemontowanie boxowego
coolera... Gigabyte instaluje się 10 sekund - dwie zapinki klik - klik i
gotowe. Zasilanie podaje się z zasilającej wtyczki flopowej, na płytę
(złącze CPU Fan) włącza się czujnik obrotów. Trzecia wryczka to panel z
potencjometrem do coolera. Co ważne - cooler nie wystaje poza obrys
ramki procesora (P4) więc nie będzie z nim problemu na żadnej płycie.
Ponadto posiada zapinki dla P4, Athlona XP i Athlona64
Praca:
Cooler ma regulowaną prędkość obrotową. Wg producenta 2000 - 4000
obr/min. Wg Motherboard Monitora 2163 - 3835 obr / min. Test porównawczy
z boxowym intelowskim coolerem zrobiłem na skręconym na minimum
potencjometrze (wiatrak wtedy jest niesłyszalny. Od 3000 rpm zaczyna
świszczeć). Temperatura procesora w idle to 32-33 stopnie Celsjusza (30
minut od włączenia), w stresie (30 minut pracy Prime95) oscylowała w
granicach 47 - 49 stopni. Boxowy cooler Intela zapewniał temp 44-45
stopni Celsjusza w idle przy 1800 rpm natomiast w stresie prędkość
skakała do ponad 3000 rpm, temperatura wahała się w granicach 58-60
stopni a wentylator wył jak heretyk na stosie.

Dla mnie bomba. A podejrzewam, że wersje miedziane (moja jest
aluminiowa) są jeszcze wydajniejsze. Jedyny minus to przedni panel z
potencjometrem - nie da się go zamontować w mojej obudowie (Chieftec
Dragon Midi) tak, aby ścianka czolowa byłą na równi z flopem (wkreca się
toto w miejsce drugiego flopa) a nawet gdyby się dało - nie domknęły by
się drzwiczki. Na szczęście Gigabyte dodał do zestawu śledzia z dziurką
  i można przemontować potencjometr na tył obudowy. I tak też zrobię -
praca na min. obrotach w zupełności mnie satysfakcjonuje :)...

Polecam każdemu :D
Może teraz podkręcę procka ;)

--
Pozdrawiam - Andrzej Zbierzchowski