Kierownica (MS Sidewinder FF) vs XP - problem chyba systemowy

Autor: Giecze <czechowski_at_post.#skasujto#.pl>
Data: Fri 14 Jan 2005 - 15:31:26 MET

Witam,

Wszystko działało absolutnie prawidłowo, sterowniki dedykowane MS (v.4,
pisane dla W2K, dla XP nie wypuścili). Podczas grania w Richard Burns
Rally, zdarzyło się, że kierownica "straciła" punkt centralny, wcześniej
się to przydarzyło, odłączyłem zasilanie, ponownie podłączyłem i było
OK. Ostanio znów się rozcentrowała, starałem sobie przypomnieć co
zrobiłem wcześniej i odłączyłem... kabel USB ;). To był oczywiście zły
"strzał", niestety, kiedy odpaliłem grę i kierownicę ponownie, pedał
hamulca, nawet przy minimalnym wciśnięciu reaguje tak, jakby był
wciśnięty do oporu. Odinstalowałem sterowniki i kierownicę,
zainstalowałem ponownie, to samo. Dziwne jest to, że w oprogramowaniu MS
do ustawiania "kółka", nacisk na hamulec jest sygnalizowany poprawnie -
mały nacisk to "niskie odchylenie", wysoki to wysokie. Oczywiście
"mieszałem" w ustawieniach RBR i nic, taki sam objaw w GTR (gierka
wyścigowa), a mieszałem starannie (pecetami bawię się od czasów AT,
kiedyś dużo się kombinowało). Mam wrażenie, że wcześniej nazwy osi i
przycisków były inne (zdaje się, że gry zczytują je ze sterownika). W
sterowniku pedały ustawione są w tryb "separate" (tak naprawdę dla tego
trybu zainstalowałem dedykowane stery MS w wersji 4, standardowe
sterowniki XP nie pozwalają tego włączyć), po przełączeniu na "combine"
(gaz i hamulec na jednej osi) jest OK, ale gra w takim trybie jest
kiepska. Poradzicie coś?

Pozdrawiam

Grzegorz

System XP Pro PL (SP1), DX9c, MS Sidewinder FF.

(Przeinstalowanie systemu chwilowo nie wchodzi w grę, komputer jest
narzędziem w codziennej pracy. A zasadniczo jedyna gra, którą urozmaicam
sobie pracę "zdechła" ;-< ).