GeForce - kropki i inne krzaki na ekranie

Autor: Antronak <antronakWYTNIJTO_at_o2.pl>
Data: Fri 14 Jan 2005 - 11:44:31 MET

Witam grupowiczów.

Mam kartę grafiki GeForce 2 MX-400, plocek P4 2.4GHz, płytę EBG2. Od chwili
zakupu komputera mam z nim problem. Na pulpicie pojawia się mnóstwo kropek (w
różnych miejscach), czasem obraz przestaje się odświeżać (nie mogę np.
przesunąć okna), po uruchomieniu programu w trybie DOS odświeżanie obrazu na
pewien czas wraca do normy, lecz kropki zostają. Kropki i inne paskudztwa widać
także w grach i w filmach. Zdarza się też, że głośniczek na płycie wydaje jeden
krótki dźwięk, po czym pojawia się "blue screen" z komunikatem, że błąd
krytyczny, spowodowany przez sterownik urządzenia. Instalowałem już mnóstwo
sterowników, detonatorów itp. i bez żadnego skutku. Wg mnie nie jest to wina
sterownika, ponieważ "krzaki" pojawiają się także od razu po włączeniu
komputera, jeszcze przed startem systemu. Nawet w trakcie instalacji systemu
(instalowałem już Win98, ME, XP) i zawsze to samo. Domyślam się, że problem
jest sprzętowy, chociaż karta już była w serwisie i stwierdzono, że działa
prawidłowo. Sprawdzałem też inną kartę graficzną (słabszą) i obraz był w
porządku, natomiast z głośnika (karty muzycznej) wydobywały się dziwne trzaski.
Może są jakieś przebicia na płycie, uszkodzona pamięć, zbyt duże napięcie
podawana na AGP, przetaktowana karta (chociaż nigdy nic nie zmieniałem) ale nie
jestem pewnien i nie wiem jak to sprawdzić. Zapuściłem ostatnio memtest86, ale
nie wykrył żadnych błędów, a w ogóle to testował chyba tylko RAM na płycie
głównej.
Czytałem na grupach o podobnych problemach, ale nie znalazłem żadnej konkretnej
odpowiedzi. Proszę więc bardzo tych, którzy zetknęli sie z podobnym problemem i
wiedzą jak go rozwiązać - metodą inną niż zakup nowego komputera lub karty
graficznej :) o radę.

Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.