Re: Pytanie: Tamingi a procesor ????

Autor: Kapsel <kapsulski_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 14 Jan 2005 - 09:48:26 MET

Thu, 13 Jan 2005 11:57:34 +0100, na pl.comp.pecet, INDYGO29 napisał(a):

> Posiadam płyte Abit NF7-S v2.0
> i chciał bym ustawić jak najlepsze wartości dla pamięci
> GoodRam 400Mhz.

Mam abita AN7 i tam moge sobie ustawic pamieci na optymalne, agresywne i
turbo taktowanie. Sa wartosci do ustawienia recznie, ale tym sie nie
bawilem. Byc moze masz podobnie, ustaw jakies agressive i moze cos sie
poprawi nieco.

> Posiadam procesor AMD Athlon XP Palomino, 1533 MHz (11 x 139) 1800+
> podniesiony z 1700+.
> Pracuje on z magistralą 133Mhz , wiec jak najlepiej połączyć procesor z
> pamięciami ( jaka ustawić magistralę ) ??? Tak by uzyskac jak najlepszą
> wydajność ??

Hmm... Mam athlona 1700+ tez. Teraz idzie na 190Mhz, docelowo chce 200, ale
czekam az przyjedzie nowe chlodznie bo temperatura w stresie dochodzila do
65-68*C (dalej nie mierzylem ale to sporo i chce troche mniej).

W kazdym razie gdyby Ci sie udalo ustawic FSB na 200Mhz to byloby swietnie,
procek bedzie chodzic synchronicznie z pamieciami a to podobno dobrze
wplywa na wydajnosc (nie sprawdzalem osobiscie jeszcze).

Ewentualnie daj szyne na 166Mhz i pamieci obniz z 400 na 333Mhz i tez
bedzie synchornicznie. Mozesz potestowac jak to lepiej chodzi i bedziesz
wiedzial ktore ustawienia sa lepsze dla Ciebie.

> Chłodzenie procka przy normalnej pracy to 34 "C w stresie okolo 45"C.

No z tym mam problem wlasnie, teraz przy 190Mhz mam 40*C w zwyklej
niewymagajacej pracy, w stresie 55*C. Aczkolwiek wiem ze moje malenstwo
moze wiecej i jak tylko przyjedzie chlodzenie... =)

A w Twoim przypadku to sprobuj tego co mowie, nasze procki z tego co wiem
kreca sie przepieknie i sam tego wlasnie doswiadczam dajac mojemu drugie
zycie.
Choc czekaj, Ty masz Palomino... ja mam Throughbred :| Nie wiem jak z
Palomino jest... no poprobuj i pochwal sie jak to wyszlo. Docelowo
proponuje szyne na 166 i pamieci na 333.

--
Kapsel
  kapsulski(malpka)poczta.onet.pl