Re: Pytanie: Tamingi a procesor ????

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Sat 15 Jan 2005 - 02:50:56 MET

Użytkownik "INDYGO29" <Indygo29@vp.pl> napisał w wiadomości
news:cs5ke4$saa$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Posiadam płyte Abit NF7-S v2.0
> i chciał bym ustawić jak najlepsze wartości dla pamięci
> GoodRam 400Mhz.
> Tylko jak odczytuję w Everest ich oznaczenia to nie wiem jak to
> odczytywać:(((
> Co oznaczają wartości w nawiasach ????
> Oto one ??
> DIMM1: GR400D64L3/256 256 MB PC3200 DDR SDRAM (3.0-4-4-8 @ 200 MHz)
> (2.5-4-4-7 @ 166 MHz) (2.0-3-3-6 @ 133 MHz)
>
> DIMM3: GR400D64L3/256 256 MB PC3200 DDR SDRAM (3.0-4-4-8 @ 200 MHz)
> (2.5-4-4-7 @ 166 MHz) (2.0-3-3-6 @ 133 MHz)

Ale shity. Myślałem że nawet najbardziej badziewne Nonamy (tfu, Godramy
znaczy się) PC3200 mogą dla 200MHz mieć 3-3-3-8, a dla 133 2-2-2-6, ale
jednak są gorsze. No ale skoro już są ...

> jakie najlepiej wybrać??
>
> Posiadam procesor AMD Athlon XP Palomino, 1533 MHz (11 x 139) 1800+
> podniesiony z 1700+.
> Pracuje on z magistralą 133Mhz , wiec jak najlepiej połączyć procesor z
> pamięciami ( jaka ustawić magistralę ) ??? Tak by uzyskac jak najlepszą
> wydajność ??
> Chłodzenie procka przy normalnej pracy to 34 "C w stresie okolo 45"C.
> Co poradzicie ???

Dla 133 masz gwarantowane przez producenta 2-3-3-6. Ty co prawda masz 139
(zakładam że pamięc działa synchronicznie z FSB) ale każda pamięć ma zawsze
pewien oveclockerski zapas więc te timingi 2-3-3-6 powinny jeszcze przez
kilka, -naście megaherców ponad 133 działać stabilnie.