Re: nieprodukowana płyta w serwisie

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Fri 14 Jan 2005 - 00:01:56 MET
Message-ID: <Xns95DE549BB50mbien@127.0.0.1>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2

Witiia <witiia_kasuj_bo_spam@poczta.onet.pl> wrote:

> Jak to się ma do praw konsumenta? Poradźcie, bo chciałbym być
> przygotowany do rozmowy :)

            Takie sprawy zazwyczaj zalatwia sie polubownie, przy zalozeniu ze
dostajesz model nie gorszy od tego, ktorego nie mozna wymienic na nowy albo
naprawic. Nie masz obowiazku doplacania, wbrew powszechnej praktyce.
            To tyle praktyka. Prawnie nie musisz sie godzic na wymiane na inny
model - mozesz odstapic od umowy i zazadac zwrotu ceny towaru
konsumpcyjnego. W przypadku komponentow komputerowychm, ktore z czasem
wyraznie tanieja, to bardzo korzystne dla nabywcy rozwiazanie. Polecam
lekure art. 8 ust 4 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczegolnych warunkach
sprzedazy konsumenckiej... (Dz. U. Nr 141 poz. 1176), a najlepiej calej
ustawy. Przyda sie na przyszlosc i zapewne nie tylko Tobie.
Prawo prawem, ale w tym ostatnim przypadku przygotuj sie na ostre spory ze
sklepem - mala wojne. Sprzedawcy z oczywistych wzgledow nie chca dopuszczac
do takiego rozwiazania, mimo ze jako jedyne w tej sytuacji znajduje oparcie
w pr. konsumenckim.

-- 
Epox 8RDA3I; AXP TBB0 1900 MHz 400/400; 512MB PC3200 Infineon; TTC-D5TB/4TC
SamsungSM750P; R9550 400/500; SkyStar 2.6C; SBLive1024 & Hitachi CXW700/E85
EIDE: B.IV 80GB; B.5400.1 40 GB; CDRW Teac CD-W58E; DVDRW LiteOn SOHW-1633S
NET: LT1648C-TV5 V.92; COMPAQ NC3121 & RTL8180L 802.11b w/Hiperlink HL2419Y
Received on Fri Jan 14 00:05:18 2005

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Fri 14 Jan 2005 - 00:51:15 MET