Re: przesada (?)

Autor: Sekator <sek_at_tor.pl>
Data: Thu 13 Jan 2005 - 13:34:37 MET

Użytkownik "Przw" <przemnet@poczta.fm> napisał w wiadomości
news:qk4ib2-7gr.ln1@solaris.elektrownia-lagisza.com.pl...

> Czy może ja jestem niedostatecznie zorientowany, i powinienem mimo
> wszystko nawrzucać troche wiatraków i zasilaczy do tego komputerka ? :)
> Nie zamierzam kpić z niczyich rad, tylko zasięgnąć informacji czy jestem
> niedoinformowany czy ... ?

....ciach....

Hmmm, widzisz kolego, cała sprawa polega na tym, że masz dużo słabszy
konfig niż większość ludzi kupujących dobre zasilacze i wiatraki. Taki
sprzęt będzie chodził i na codegenie i bez wiatraków w obudowie, a jak
zasiłka padnie, to zmienisz i zasiłkę i resztę.... Moim zdaniem dlatego
kupuję się lepsze zasilacze i nie myślę tu o wybajerowanych za 300 - 400zł
ale o Modecomie np. 300GT, 300GTF (~100zł) żeby w razie problemów mieć
pewność co do zasiłki a w wypadku przepięć, zwarć stracić tylko zasilacz.

Drugim powodem jest kręcenie sprzętu, mocno wykręcony komp pobiera znacznie
więcej Watt niż niekręcony. Przy Twoim zasilaczu można zapomnieć o
kręceniu... W takim wypadku nawet Modecom może nie wystarczyć i trzeba by
było jakiegoś Chiefteca 360/420.

A co do zasilaczy z najwyższej półki - ponad 300 - 400zł to widzę tylko
cztery sensowne możliwości:

- nie masz co robić z pieniędzmi... :-)
- masz kompa za 10.000zł :-)
- masz dużo kasy, chcesz bezwarunkowej ciszy i zapasu mocy
- bijesz rekordy w podkręcaniu, masz chłodzenie wodne/freon/ogniwa
peltiera/kaskadę/AZOT??:-) -----> potrzebujesz super zasilacza, a może
nawet dwóch...

To by chyba było na tyle...

Pozdrawiam, Sekator.