Re: Redeon 9550 128 MB czy 9250 256 MB?

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Wed 12 Jan 2005 - 19:38:08 MET

Kazio <poprosze.spam@na.to.konto> wrote:

> Pewnie z stąd że trzeba poszukać te omegi, ściągnąć i zainstalować;)

            Przyznasz ze to niewielki wysilek. Zwykle Catalysty tez trzeba
sciagnac i zainstalowac, bo zazwyczaj to co dociera z karta, to juz
[pre]historia. Zwlaszcza w przypadku ATI nowe sterowniki poprawiaja wiele
rzeczy z wersji na wersje i co ciekawe zyskuje sie na wydajnosci, czego
zazwyczaj nie mozna powiedziec o detonatorach - tu zyskuja tylko najnowsze
karty ~1,5-2k zl a starsze, najbardziej popularne traca na wydajnosci wraz
z nowsza wersja. Tak jest AFAIR juz od detonatorow 1.40 i chyba sie nie
zmieni.

> Sam jestem zadowolonym urzyszkodnikiem Omega Drivers
> i bardzo sobie je chwale za wydajność i stabilność.

            No wlasnie. Uzywa sie ich nie tylko do softmodow. Sam uzywalem ich
wczesniej rowniez na GF2Ti, mimo ze karta miala sprzetowo zworke dla trybu
Quadro.

> Jednak przyznasz że na domowej stronie ATI nie ma nic na temat
> OMEG, ATI Tray Tools, ATITool ?

            Chyba zartujesz, prawda? :)
Nie spodziewales sie by ATI podawalo informacje jak zrobic karte o 100-300
zl drozsza. Zreszta IMO firma, z zwlaszcza konkretni wykonawcy puszczaja
oko do klientow - gdyby ATI chcialo mogloby zablokowacta grafike duzo
skuteczniej - chocby przez odpowiednie ustawienie mostkow-napiecia ukladu,
tak by bez lutowania nie byl w stanie dzialac z czestotliwoscia typowa dla
R9600PRO. Zabawy z lutownica na karcie zniechcecilyby pewnie 99%
potencjalnych overclockerow.

> Zwykły zjadacz chleba to jak w autobusie nie usłyszy
> to pewnie nigdy sie o tym nie dowie:)

            Eee tam, google i swrwisy tematyczne sa pelne takich informacji.
IMO 90% ludzi kupuje R9550 by miec tania, malo grzejaca sie, nowoczesna
grafike do 2D i video, na ktorej mozna sobie okazjonalnie pograc dzieki
jej niedotaktowaniu.

--
Epox 8RDA3I; AXP TBB0 1900 MHz 400/400; 512MB PC3200 Infineon; TTC-D5TB/4TC
SamsungSM750P; R9550 400/500; SkyStar 2.6C; SBLive1024 & Hitachi CXW700/E85