Kontroler ATA - pare pytań

Autor: Adamek <adamek_bananek_at_interia.pl>
Data: Wed 12 Jan 2005 - 00:07:49 MET

Witam. Ostatnio kupiłem sobie nowy dysk do troche leciwego juz kompa.
Jako że moj płyta obsługuje tylko ATA66 więc zastanawiam sie nad kupnem
dodatkowego kontrolera IDE na PCI. W zwiazku z tym mam pare pytań:
1. Czy bedzie zauważalna róznicz w wydajności systemu (tzn czy transfery
sie poprawia?)
2. CZy taki kontroler pracuje bez problemow pod roznymi sytemami i czy
da sie startowa system z takiego kotrolera?
3.Jezeli na pyt nr 2 odpowiedz brzmi tak to czy bezproblemowo można
instalowac OS na dysku podpietym pod kontroler.
4.Jeżeli sie zdecyduje to jaki kontroler polecacie? Cenowo ma byc
niezbyt drogi (bez zbednych fajerwerków) nie koniecznie z RAID-em
(tak btw. to co daje RAID dla przecietnego uzytkownika komputera?)