Re: Podkręcanie na Asus'ie P5AD2-E

Autor: EP <jlcvreqnynć_at_mnfenav.fcnzreml>
Data: Tue 11 Jan 2005 - 23:49:11 MET

axial natrzepał(a):

> Mam P4 3,00@3,75GHz na Asusie P4C800 Deluxe i pamięciami Geil 533 :)
> Wszystko śmiga, aż miło.
[..]

Ja podejrzewam że lepiej poczekać na wypowiedź kogoś kto ma podobny zestaw,
ponieważ i925XE to pierwsza płytka z oficjalną obsługą FSB1066Mhz, podobno z
pamięciami DDR-2 "600" też sobie bez problemu poradzi, lecz z ciekawości
wolałbym najpierw poczytać o doznaniach posiadaczy. Tak że nie musiałeś się
tak produkować ponieważ w niczym to nie pomoże ;)

BTW też miałem P4C, ale -E Deluxe (ICH5R, dodatkowe sata ;) niemniej to że
masz zwisy po podkręceniu mają się nijak do normalnej pracy, ponieważ... nie
da się pracować na zwisach. Do tego te podkręcanie @3,60 na box'ie też
pewnie nie do końca stabilne było.

Jeśli mówimy o Northwood'ach to jest to po prostu kres tego rdzenia, jeśli o
Prescott'ach, to albo stepping kiepski, albo za słabe chłodzenie CPU.
Oczywiście w grę wchodzi też wysoka temp płyty (mosfety, mostek północny) bo
przy 3,00@3,90 miałeś FSB260 a tutaj już się robiło różnie ;) Sam nieraz
przy FSB260 na Asusach/Abitach itp na i865PE/i875P miałem przeboje. Coolerki
słabe na NB. Ten radiator Asusowy trzymał bezproblemowo do okolic 250-260 w
zależności od przewiewu w budzie, coolera na CPU. Później coś lepszego
trzeba było pakować. Niemniej przy takich zabawach woda na sprzęt i głowę
wskazana ;)