Re: niby proste a jednak zakręcone

Autor: KILu <kilu_at_psxextreme.pl>
Data: Tue 11 Jan 2005 - 17:35:26 MET

Czaszek wrote:
> Ale na wieży mam wejście optyczne a w
> karcie dźw. coś takiego jak SPDIF.
> I tu pierwsze moje pytanie. Gdzie moge kupić takiego śledzia co bym
> mógł podpiąc wyjście optyczne do karty i czy przesyłanie takiego
> sygnału na odległośc 5m ma sens (straty jakości).

W przypadku sygnału cyfrowego straty jakości nie występują. Jeśli masz
znajomego elektronika, poproś go, by dorobił Ci wyjście optyczne do tej
karty, ew. wejście coaxial w wieży (przeróbka optyk-coax jest banalnie
prosta, problem pojawia się dopiero gdy konieczne staje się odseparowanie
mas obu urządzeń).

> Z przesyłaniem obrazu raczej nie będzie problemu ale z karty mam
> wyjście S-video a do TV moge sie dostać albo przez euro albo przez
> chich'e - jest jakaś róznica ??

Poszukaj w instrukcji od Twojego TV (albo w Necie) rozpiski wejść złącza
SCART/Euro w Twoim TV. Jeśli będzie tam luminacja/chrominacja (piny 15 i
20), to kup kabel S-Video -> Euro (byle był to dobry kabel, nie taki,
gdzie sygnał i tak jest zamieniany w composite).
W przeciwnym razie łącz chinchem - jakość ucierpi (5 metrów to dużo), ale
innego wyjścia nie masz (i mimo wszystko lepiej, by sygnal biegl w
oddzielnych przewodach i łączył się w composite dopiero w przejściówce).

k,