Re: Konfiguracja protokołów TCP/IP

Autor: Meklar <meklarWYTNIJTO_at_vp.pl>
Data: Mon 10 Jan 2005 - 23:36:05 MET

> jak mam skonfigurowane karty podałem powyżej.

Komputer host:
Interface do Internetu: jeśli masz stały IP to wpisz go jeśli nie to DHCP
Interface do sieci wewnętrznej(LAN): 192.168.0.1/24 (*)
Servery DNS: takie jakie otrzymałeś od providera (lub servery DNS tepsy)
Udostępnianie połączenia

Komputer klient:
Interface do sieci LAN: 192.168.0.2/24 (*)
Bramka: 192.168.0.1 (*)
Servery DNS: identyczne jak w komputerze host

zanim jednak wpiszesz adresy DNS sprawdź czy idzie ping z komputera klient do
Internetu, najpierw po IP a później po nazwie domenowej (www.costam...) Jesli
tylko pierwsze dziala to po wpisaniu adresow serverow DNS bedzie dzialac rowniez
rozwiazywanie nazw domenowych. Przy pingowaniu zwróć uwagę czy przypadkiem
firewall na komputerze host nie blokuje Ci pakietów.

* jeśli ISP (provider) dał Ci właśnie adres 192.168.0.X to musisz nadać inny,
najlepiej jakiś prywatny (np. 10.1.0.1-2).