Re: glosnosc boxowego amd

Autor: Bernard <Bernard_at_earth.net>
Data: Mon 10 Jan 2005 - 11:43:07 MET

Oleg wrote:

> S 754 czy 939?

754, ale wentylatory są te same.

> Jakiej wielkości opornik zalecasz?

Taki, żeby wentylator przestał być słyszalny przy zimnym procesorze. W
moich komputerach obniżyłem napięcie zasilania do 1.35, podkręciłem
zegar do 205..212 MHz, a wentylator na zimno ma ok. 2700 obr/min. Po
nagrzaniu płyta "dokręca" go do max. 3000 przy 100% obciążeniu CPU.

Używam rezystora regulowanego od starego "wachlarza" Zalmana. Identyczne
cudo firmy Freezone - Fan Speed Controller - kupiłem ostatnio za 15 zł.