Re: 80 Gb PCChip -- problemy

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 09 Jan 2005 - 23:26:01 MET

Użytkownik "webmajsterek" <webmajsterek@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:1a6e.000005a0.41dd824a@newsgate.onet.pl
[...]
> 2. 80 GB teraz mi plyta wizi jako 32 Gb . i tu problem jak programem
> fdisk podzielic ( chce dzieli po 8 GB ) . ale nie wiem co najpiew
> dawac -- partycje podstawowa czy rozszerzona ( i czym one sie roznia

Najpierw podstawową i zobacz, czy po instalacji systemu Windows nie
zobaczy całego dysku. Jeśli tak - to niepotrzebny Ci żaden nowy BIOS.
Pozostałe partycje założysz darmowym programem SwissKnife.

> ) ?? no i trzeba by w dodatku tak podzielic ten dysk ze gdy przejde
> na plyte ktora widzi caly dysk to zeby nei trzeba bylo wykownywac
> zadnych manewrow z tymi partycjiami -- po porstu na rescie dysku
> utworzy sie kolejne partycje ( juz wieksze ) .

Bardzo słusznie myślisz, instalacja np. Ontrack DiskManagera z reguły
wiąże się z kłopotami przy zmianie płyty, a czasami także z utratą
wszystkich partycji. Proponuję rozważyć zakup dodatkowej karty
kontrolera dysków PCI. Koszt niewielki, a problemów zero.

/odpowiadając zmień px na pl/