Re: Rodzaje DVI - jak dobrać sprzęt / kabel ?

Autor: <lev_at_k>
Data: Sat 08 Jan 2005 - 22:01:18 MET

xEM wrote:

> Logicznie rozumując to kupuję kabel pasujący do panelu, czyli DVI-I
> lub DVI-D i podłączam bezproblemowo do mojej karty. Czy tak?

Tak to powinno działać w teorii - nawet jesli panel jest DVI-I starczy
zwykły kabel DVI-D. Chyba że planujesz wykorzystywać przesył analogowy w
standarcie DVI-A, z tym że watpię żebyś po to chciał kupować panel ze
złaczem cyfrowym ;-) .
W praktyce jest podobno mały odsetek producentów kabli DVI-I nadmiernie
"poszerza" ten duży płaski pin powodując niekompatybilność ze
standartowym gniazdkiem DVI-D, ale to rzadkie przypadki na szczęście.

> Nie
> chciałbym się wpakować w zakup monitora za blisko 2 tysiaki i
> stwierdzić, że nie da rady go podłączyć do mojej karty graf.

U mnie np. przy karcie z obsługą DVI-I połączoną kablem DVI-D z
monitorem również DVI-D wszystko smiga bardzo ładnie. BTW - kabel to
Dual Link, ale to i tak bez znaczenia jesli twój panel podobnie jak u
mnie ma rozdzielczość 1280x1024 .

> Z góry dzięki za odpowiedzi.

NP - swoją drogą zerknij pod http://www.datapro.net/techinfo/dvi_info.html .

Pozdrawiam