Dysk padl i zmartwychwstal. Czym sprawdzic? Zasilacz chieftec rowniez zle sie czuje.

Autor: marek <marek_at_nomail.pl>
Data: Sat 08 Jan 2005 - 17:15:27 MET

    Dzisiaj stala sie rzecz bardzo dziwna. Mam jedna uszkodzona wtyczke dla
wiatraka i prawdopodobnie ona zrobila zwarcie. Polaczyla czerwony z czarnym.
Po czym dysk twardy zaczla wariowac, tzn rozkrecal sie i zwalnial.
Oczywiscie od razu wylaczylem komputer. Dysk nie chcial ruszyc. Przezyle
chwile zalamania, poklnalem troche, wyciagnalem dysk, podlaczylem pod inna
tasme i inna wtyczke molex. Dysk ruszyl. Natomiast nie dziala zasilanie w
tej wytczce. Jest to przewod z zasilacza na ktorym sa dwie wtyczki molex. Na
koncu jedna i posrodku druga. Dziwne jest to ze na koncowym dziala
nagrywarka (podlaczylem pod to dvdrw) a na srodkowym juz nie. Nie reaguje na
nic. Nie dostaje zasilania. Z tego co widze to reszta dziala OK. Sprawdzilem
SPEEDFANem napiecia. VCORE1: 1,7 natomiast VCORE2 jest na 0. Reszta napiec w
granicytolerancji. Napiecia ujemne -12 i -5 kolejno 16,97 i -8,78.
Co sie stalo? Moglby mi ktos wyjasnic? Co sie stalo mojemu dyskowi ze sie
tak zchowal. Dalem mu odpoczac i wlaczuyl sie.
Zasilacz to Chieftec 1136H, HDD toWD80GB8mbcashe, dvdrw to liteon16X

--
marek