Re: P³yta PCChips M748T

Autor: Dariusz <darekzal.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Sat 08 Jan 2005 - 12:15:32 MET

AndrzejW <wozniaka@gazetka.pl> napisa³(a):

> P³yta g³ówna M748T produkcji PCChips. Tu manual, gdyby komu¶ siê chcia³o ;)
> http://tinyurl.com/5q684

> Zainstalowany procesor Celeron 466MHz, 32 MB RAM
>

> Próbuje inaczej. Uruchamiam komputer ze skasowan± pamiêci± CMOS. Naciskam
> F1, aby nie wchodziæ do biosu i kontynuowaæ uruchamianie z ustawieniami
> domy¶lnymi. Efekt ten sam.

   Spróbuj wyj±æ bateriê na godzinê lub dwie ( w p³ytach dla Pentium kilka
razy przy k³opotach z RAM-em pomaga³o mi ruszenie baterii, nie wiem dlaczego ).

> P³yta ma zintegrowan± kartê graficzn±. Wykorzystuje ona 8 MB pamiêci
> operacyjnej (mo¿e mniej, ale domy¶lnie 8). W momencie startu, komputer
> wy¶wietla ¿e znalaz³ 32 MB. Zastanawiam siê, czy nie powinien znale¼æ w tej
> sytuacji 24MB?
> Mo¿e karta graficzna nie dostaje ¿adnej pamiêci?
>
> W Advanced Setup Page opcja Share Memory Size ustawiona jest na 8 MB.
>
> W menu PCI / Plug and Play Setup Page mo¿na ustawiæ Primary Graphics Adapter
> na PCI lub AGP. Jak bym nie ustawi³, efekt jest ten sam. Zale¿a³o by mi na
> wykorzystaniu karty graficznej zintegrowanej.

   Próbowa³e¶ z uruchamiaæ z kart± grafiki na PCI?

> Pamiêæ RAM. U¿ywa³em na zmianê dwóch ko¶ci pamiêci SDRAM 32 MB PC100. Jedna
> z nich by³a w komputerze kiedy ten pracowa³. Bo on by³ sprawny, do momentu,
> kiedy kto¶ wpad³ na pomys³ za³o¿enia has³a. I pó¼niej nie wiedzia³ jakie to
> has³o. Trzeba by³o resetowaæ CMOS. Mo¿e to wina niew³a¶ciwych ustawieñ
> Biosu, mo¿e zbieg okoliczno¶ci i przy okazji pad³o co¶ ze sprzêtu. Nie wiem,
> skoñczy³y mi siê pomys³y. Mo¿e kto¶ ma jak±¶ sugestiê?
>
> pozdr
> AW
  Wyj±æ pamiêci, umyæ styki spirytem, za³o¿yæ. Czy BIOS sygnalizuje coæ beepami?
   Pzdr
  Dariusz

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/