Re: NEC ND-3500 czy LiteON 1653 ???

Autor: xv <xv_at_usun-to-gazeta.pl>
Data: Fri 07 Jan 2005 - 18:34:06 MET

Użytkownik Linuksowiec napisał:

> Dokładnie to miałem zainstalowane Nero w wersji 5.5.5.6 i nie widział mi
> w ogóle nagrywarki. Dlatego zmieniłem na 6.6.0.1 :)

Chodzi o to że Nero to jest twór typowo marketingowy. Jeśli wyjdzie nowa
nagrywarka to ciut starsza wersja już jej w ogóle nie widzi (chyba ma
gdzieś zapisane jakie modele może obsługiwać) i trzeba zainstalować ciut
nowszą wersję. Takich problemów nie miał np. WinOnCD, ważne żeby był
sterownik obsługujący odpowiednie rozkazy nagrywarki (tak, w tym
programie można wybrać jaki sterownik ma używać dana nagrywarka, choć
może nie wykorzystać wszystkich jej możliwości). A cdrecord to już pali
na każdym sprzęcie i na maxa (i też można wybrać sterownik).
Na marginesie dodam że znam przypadek gdzie jeden gość kupił sobie nową
nagrywareczkę, włożył do komputera i ... Nero stwierdziło że nie ma
żadnej nagrywarki. Chyba popsuta :) Niedługo później sprzedał ją (dużo
taniej), drugi jegomość kupił ją, włożył do komputera, wgrał nowsze Nero
... i wszystko chodziło jak należy :D