ramka do dysku w serwerze IBM

Autor: Maciek Bartnik <mbartnik_at_bezspamu.polbox.com>
Data: Thu 06 Jan 2005 - 18:28:44 MET

Witam

Jest sobie IBM xSeries 206 z dyskiem SATA i miejscem na drugi dysk.
Miejsce jest sprytnie przygotowane, tzn. w obudowie są 2 kieszenie na
standardowe dyski SATA, w które wciska się dyski zaopatrzone w
plastikowe ramki. Jak już mówiłem 1 dysk siedzi, natomiast obecnie
przydłaby się drugi. Okazuje się jednak, że IBM nie sprzedaje samych
ramek, a jedynie z dyskami. Dysk taki (jak powiedział handlowiec
"specjalnie selekcjonowany") o pojemności 80GB kosztuje 600 PLN netto,
czyli biorąc cenę takiego dysku z hurtowni (200 PLN) i dokonując prostej
kalkulacji wychodzi nam cena plastikowej ramki: 400 PLN netto. Wydaje mi
się to trochę dużo i stąd moje pytanie: czy da się taką ramkę gdzieś
kupić za normalną cenę (czyli pewnie coś koło 20 PLN, bo chyba więcej to
kosztować nie może)? Może ktoś ma jakieś wtyki w IBM i jest w stanie
załatwić, albo ktoś zna jakiegoś niezależnego producenta tego badziwia.
Za wszelkie informacje z góry dziękuję.

--
Pozdrawiam
Maciek  / Pisząc do mnie prywatnie usuń wstawkę antyspamową /