Re: Kto reklamował LCD Belinea w MaxData ?

Autor: Sławek <slawek_at_dev.null>
Data: Thu 06 Jan 2005 - 12:17:36 MET

Ferdynand Kowalski wrote:

> Na wystepowanie supixeli. U mnie są 2 sztuki - 1 jasny i 1 czarny.

Ja.

Z tymi subpikselami sprawa nie jest taka prosta - patrz Toms Hardware.

Jest norma i są gwarancje producenta (dla Belinea to raczej producent idzie
trochę dalej niż norma).

W zasadzie problem zasadniczy to istnienie "jajeczka częściowo nieświeżego".

Bo np. dla mnie jeżeli subpiksel jest uszkodzony, to piksel w którym ten
subpiksel jest też jest uszkodzony (bo nie wyświetla poprawnie kolorów).

Czyli według mojego odczucia jako usera dwa błędne subpiksele to dwa błędne
piksele (chyba że są to subpiksele tego samego piksela).

Natomiast firmy - w tym i Belinea - rozumieją to trochę inaczej. Dla nich to
są po prostu dwa subpiksele, a norma może być interpretowana tak, że
monitor mając nawet 6 subpikseli przestrzelonych będzie jeszcze uznawany za
dobry. Choć jeżeli będą to "wredne" (centrum ekranu itp.) n subpikseli to
wymienią nawet jeżeli n będzie nieco mniejsze niż wynikające z normy TCO.

Skrajnym przypadkiem była jakaś tania firma z dalekiego czegośtam:
wychodziło z jej gwarancji że jeszcze 18 dziur to jest ok. Poza tym
dopuszca się chyba nawet i 40% strzelonych pikseli... w jakiejś V czy VI
klasie jakości.

Tak więc nie narzekaj - mogłeś trafić gorzej.

Sławek