Re: Prośba o doradę ;)

Autor: Jacek Maciejewski <jacmac.wytnij_at_go2.pl>
Data: Wed 05 Jan 2005 - 16:49:19 MET

> Chce kupic dla syna komputer (bez monitora) PII lub PIII w komisie, warunek
> na Intelu (sprawdzona marka).
Nie uprzedzaj się. Kompy z AMD są bardziej podatne na rozbudowę.
Nierzadko stary komp kupowany jako 500-600 obsłuży dziś procek
1200-1600. Ponadto "dla syna" to za słaby kwalifikator. W jakim wieku
syn? Jakie są/będą jego zajęcia na kompie?

> Sprzedawca zaoferował mi dwa takie komputery PIII 600 i 700 z 128 MB RAM za
> cene ~500zł.
> Moje pytanie, czy były takie procesory 600 lub 700, czy sa one rasowane
> (podkrecone)?. Oczywiście, czy cena tez jest odpowiednia?.
Były takie procki. Cena jest adekwatna. Czy były podkręcane (albo czy
w pudle jest podkręcony) nikt ci nie powie.
Dam ci 4 rady.
1. Popatrz sobie na Allegro, opcja Szukaj w zakończonych aukcjach.
Tam znajdziesz info o cenach i ofertach, wystarczy podać jako
parametr wyszukiwania PIII.
2. Porozglądaj się wśród znajomych, może ktoś się zna lepiej. Dobrze
jest zajrzeć do pudła, włączyć je i popatrzeć jak działa, ale trzeba
się nieco znać. To może pozwolić uniknąć dużej wpadki.
3. System operacyjny. Jak cię pirat zadawala, to twoja sprawa. Ale
ostatnio jest trendy mieć legalną windę. Może trafisz komp z
preinstalowanym czy OEM W98? IMO warto, tylko winieneś dostać jeszcze
płytkę, fakturę i na skrzyni sticker. Różni różnie twierdzą co trzeba
mieć, ale im więcej tym lepiej :)
4. Jak będziesz realizował dostęp do internetu? Jakie są twoje
lokalne uwarunkowania? Komp powinien im odpowiadać.

--
Jacek
***K7S5AL, Athlon1600+, 512MB SDR, GF4MX440, Codegen 300W***