Re: Dyski SATAII

Autor: RusH <logistyka1_at_pf.pl>
Data: Wed 05 Jan 2005 - 16:35:07 MET

"Tomek" <tomway@poczta.onet.pl> wrote :

> Tak tylko, ze biezesz pod uwage rozwiązanie rozwiązanie
> programowe (sterownik), to rzeczywiścnie zaden zysk

a myslisz ze gdzie to jest zaszyte ? w sterownikach wlasnie

> Ja mialem na myśli rozwiązania sprzetowe, które nie obciąza
> procesora.

NCQ jest w 100% zaimplementowane w sterownikach, nie ma to NIC
wspolnego ze sprzetem.

> Zysk wydajności jest, przeczytaj
> http://www.benchmark.pl/artykuly/testy/dyski_2004/intel_matrix_i_NC
> Q.html

no czytam i czytam i

http://www.ocworkbench.com/2004/articles/nativecommandqueue/p4.htm
tutaj magicnzie nie ma roznicy w sandrze, za to jest roznica w
PCmark2004 gdzie widac jak przy NCQ komp pracuje wolniej (NCQ zjada
procesor) np przy DIVXie

Juz pisalem ze dyski od paru lat (te dobre jak IBM swego czasu) maja
zaimplementowane sortowanie w samym kontrolerze (na sobie)

> ... i kontrolery. I slusznie, chcesz poradzic koledze zeby sobie
> kupil zestaw SCSI za kilka tysiecy czy wybrac alternatywe za
> kilkaset zlotych.

nie, chce poradzic aby zrezygnowal z doplacania za SATA ktore obecnie
nic nie ma do zaoferowania poza ladnym okraglym czerwonym kabelkiem

> w tym kierunku to sie rozwija marketing

a sata jest jego dzieckiem

> A ja z checią, pamiec na kontrolerze jest zdecydowanie lepsza.

bo ? jakis przyklad poprosze konkretny :) wolisz miec bufor 8mb na
dysku w kontrolerze czy 128mb w ramie ? ja wole w ramie

> Jak na razie jest tylko jeden sensowny na plycie, wersje na
> kartach są duzo bardziej rozbudowane.

co rozbudowane ? maja bardziej rozbudowane drivery pod windows chciales
napisac

> 1. patrz artykul do kórego podalem link

i ? ta super duper barakuda z NCQ nie jest wcale najsybsza, mozna w tej
cenie kupic szybszy dysk

> 2. WD740 bedacy PATA + przelotka PATA2SATA ... - jest tylko w
> wersji SATA (nawet z przelotką)

no ba (marketing), ale moge do niego dokupic kontroler escalade 7500
bedacy PATA z przelotkami SATA2PATA na sobie :PP hahaha i nadal bedzie
szybciej niz jakikolwiek dysk w 100% sata.

> nie zgadzam sie, zestaw i925X + Barracuda, Maxtror lub Raptor to
> bardzo sensowne rozwiązanie.

sensowne z jakiego punktu widzenia ? na pewno marketingu, bo
przeplacasz prawie 30% za 3% wydajnosci, za ta sama kase mozna miec
plyte na 845 i raptora, co bedzie szybsze ?

Pozdrawiam.

--
RusH   //
 http://randki.o2.pl/profil.php?id_r=352019