Re: blagam, pomocy! hp LJ1300 w sieci LAN

Autor: BartekK <sibi_at_hell.art.pl>
Data: Mon 31 Jan 2005 - 18:00:11 MET

Szymon Bronkowski napisał(a):
> Drukarka jest udostępniana spod Win XP, podłączona przez USB, Sterwnik PCL6
> Na drugim komputerze z WinXp dziala bez zarzutu
> na komputerach z win 98se jest taki problem, średnio co drugi wydruk
> wyskakuje błąd - nie można się połączyć z tu_ścieżka_sieciowa_drukarki
na moje oko to ty masz problem z siecia, a nie drukarka.
Sproboj zainstalowac to inaczej - na XP jak sie uparles, to zainstaluj
ta drukarke i udostepnij w sieci, a na stacjach pozostalych dodaj do
autostartu plik BAT ktory robi cos takiego:
"net use \\IP_komputera_z_xp_i_drukara\nazwa_udostepnionej_drukarki LPT2
/yes " (sprawdz skladnie, bo pisze z glowy)

wazne jest to, bys wpisal IP a nie nazwe komputera przy mapowaniu,
dzieki temu bedzie dzialalo pewnie i stabilnie, bo nazwy to roznie - jak
niema kontrolera domeny, to w otoczeniu sieciowym sie pojawiaja i
znikaja jak chca

po wykonaniu czegos takiego na komputerze (z 98se) powinienes miec port
LPT2 ktory jest mapowany do twojego kompa z XP (i co restart jest
ponownie mapowany wiec nie zginie). I wtedy instalujesz drivery drukarki
HP na kompie docelowym (z 98se) podajac mu port lokalny LPT2 (a nie
drukarka sieciowa). Powinno pomoc, z innymi drukarkami tak dziala...

--
Bartlomiej Kuzniewski   tel +48 696455098
sibi@sibi.cfu.com.pl    GG:23319