Re: Chrzanie!! Idę po komputer do Vobisu.

Autor: GLide <glide_at_WYTNIJgazeta.pl>
Data: Tue 04 Jan 2005 - 01:00:50 MET

Dnia Mon, 3 Jan 2005 22:11:26 +0100, Mariusz napisał(a):

> Przesadzasz. Mamy w pracy Dell, Compaq różne modele i po pierwsze jak
> otwierasz obudowę to jesteś w ciężkim szoku. Każdy kabelek ma swoje miejsce,
> taśmy i wszystko opisane. Nic nie wisi nic nie lata, wszystko upiete.

To ciesz sie, ze nie masz desktopow IBMa :-> Mam watpliwa przyjemnosc
eksploatowania tego w biurze obok Compaqow Evo. Niestety nie jest to
produkt godny uwagi. Seria S - glosna, b... w kabelkach (jak otworzysz
okazuje sie ze obudowa slimow chyba kolanem byla dociskana przy zamykaniu).
Rozwiazania bardziej nietypowe niz w Copaq co w wypadku awarii po gwarancji
oznacza wiekszy problem. Napedy cd lub DVD to MSI (tfu, tfu) lub tez LG
czyli highend^2. Poniewaz to sprzet biurowy wiec nie dziwi Prescott 2.8GHz
na FSB 533 - tylko dlaczego tak drogo, glosno i tandetnie?
MiniT A50 - b... w kabelkach i tasmach jeszcze wiekszy (pewenie skladacze
na tasmie na Wegrzech za malo zarabiaja (na szczescie jest troche miejsca i
mozna dosc szybko zrobic porzadek), wlaczenie czegos obciazajacego procek
oznacza objawienie sie w komputerze odkurzacza, zasialnie oczywiscie jest
super - LiteOn, tez szybko potrafi wejsc "na obroty" i rownie szybko
umrzec. W sumie czego wymagac. Seria A to nie jest top, ale czemu tak
drogo? Pewnie prze te 36mies. gwarancji :-> Zeby nie bylo ze IBM wymyslil
jaka nietypowa Mobo - nieeeee toz to zwykly mAtx - czyli bedzie latwo
wymienic na cos lepszego ;-) Wolalem Compaqa - szkoda ze teraz to juz HP
:-(

Co do Samego Vobisa obudowy Modecom, zasilacze w nich standartowe czyli
najczesciej Feel (bo pewenie 300GT i 350GTF to za doplata) - skladaki jak
kazde inne, lepsze niz te hipermarketowe ale sa to jakby nie bylo skladaki
+ narzut na logo firmowe na budzie.
ATSD pamietam jak kiedys kumpel kupil za ok 7k zl Vobisa - wtedy full wypas
na P133. Sprzet byl super: plyta ECS jak sie pozniej okazalo - oczywiscie
na zajefajnym VXie, bo przeciez w big towerze musi byc profesjonalny
chipset z obsluga Dimmow (szkoda tylko ze gniazdek zabraklo), dysk
oczywiscie Seagate Cabo (moj ulubiony :-> ), generalnie zarabisty sprzet -
szkoda tylko ze podobny (tylko troche bardziej przemyslany i markowy :-> )
slozylem sobie za 2/3 ceny tamtego Vobisa. Na szczescie dzis chyba te
relacje sie troche polepszyly :-)
Nie oszukujmy sie Vobis to byly, sa i pewnie dlugo beda zwykle skladaki.

> Dodatkowo na ogół jest to montaż bezśrubkowy, więc wkładasz łapy i po chwili
> masz dysk twardy w kieszeni.

Tu rzeczywiscie prawda, ale jak czesto ten dysk wymieniasz?

> Co do stabilności to raczej są stabilne jak skała. Ich konfiguracje nie sa
> przypadkowe i są testowane wiele godzin zanim pójda do masowej produkcji.
> Podzespoły są różnych firm, nie koniecznie ECSa.

Peweni przy maksymalnie zachowawczych timingach musza byc stabilne i...
jakby mniej wydajne :->

> Reasumując firmowy komputer to naprawdę fajna rzecz, oczywiście jeśli kogoś
> stać na taki bajer. Jak kupi odpowiednio wypasiony to da radę a i z
> rozbudową nie będzie problemu. Z Vobisami nie miałem kontaktu, ale

Jak kupi model w Towerze to rozbuduje, ale wtedy to ja juz wole skladaka.
Firmowka warta jest zachodu tylko jesli zalezy nam na ladnym (pojecie
wzgledne) kompie w obudowie slim. Na tym polu wciaz jeszcze trudno walczyc
skladakom (przynajmniej na naszym rynku obudow tego typu oferujacych na
dodatek dobra jakosc jest jak na lekarstwo). Kupujac jednak slima o
rozbudowie bardziej perspektywicznej mozesz zapomniec - ale to pewenie
wiesz.

> wymienione wyżej sa godne polecenia. Ja wybrałem składaka bo chce dokładnie
> takie a taki podzespół i tyle. Jak ktoś dobry, stabilny komp to poleczm
> firmówkę (ale żaden MM, Selgros, Real i inne BADZIEWIE). Vobisu nie znam
> więc się nie wypowiadam. Chociaż miałem kiedyś Vobisowa obudowę i wymiatała.
> Gruba blacha, osłony dodatkowe na napędach i nad płytą. Montaż bez śrubek,

Dzis to juz jak wyzej wspomnialem niezle ale jakby nie takie same jak
jeszcze rok temu Modecomy. Reszta to tez nic czego nie kupilbys w sklepie -
wszystko opatrzone stosownym logiem i cena.

GLide