Re: DirectX vs. OpenGL

Autor: Zebius <zbiloCUT_at_ITneostrada.pl>
Data: Mon 03 Jan 2005 - 23:58:55 MET
Message-ID: <crcivk$15o$1@nemesis.news.tpi.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed

Użytkownik Artur 'Zmechu' Prokopiuk napisał:
> Witam!
>
> Ostatnio, w ramach przypominania sobie niektórych Gier oraz
> kombinowania z ustawieniami grafiki zauważyłem niepokojące objawy. Przy
> uruchomieniu Unreal:Return to Na Pali w trybie DirectX osiągam około od 20
> do 60fps, w zależności od dynamiki akcji. Ale właśnie przy bardziej
> skomplikowanych scenach tempo spada do kilkunastu klatek na sekundę co
> prędzej przypomina slideshow niż wartką grę. To samo w trybie OpenGL - cały
> czas niemalże z zegarmistrzowską precyzję 30fps (+/- 3fps :-)), niezależnie
> od dynamiki, oświetlenia, tempa itp. Co więcej, mam wrażenie iż w wersji
> OpenGL grafika wygląda ładniej.
>
> Stąd też moje pytanie: gdzie tkwi diabeł? Dlaczego DirectX wypada tak
> kiepsko?
>
> Gra w wersji 2.26, grafika GF2 MX 400 64MB, sterowniki NVidii 6-cośtam-
> cośtam, sprzed ok. dwóch miesiący, DirectX 9. XP.
>
> Pozdrawiam
> Artur

Jakiś rok temu przechodziłem Unreala na podobnym sprzęcie tzn. GF2MX
32MB, Athlon XP 1800, 256MB ale pod Windows 98SE, i wszystko śmigało
bardzo ładnie. Na OpenGL gra chodziła bardziej płynnie niż na DirectX
ale ani tu ani tu nie miałem zwolnień takich jak ty. Może twój problem
wynika z OS?

Wersji sterowników nie pamiętam, ale ostatnio przed wymianą karty graf.
już na XP używałem 61.82, sprawdziły mi się najlepiej.
Received on Tue Jan 4 00:00:29 2005

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Tue 04 Jan 2005 - 00:51:04 MET