DirectX vs. OpenGL

Autor: Artur 'Zmechu' Prokopiuk <zmechu_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 03 Jan 2005 - 18:28:15 MET
Message-ID: <Xns95D3BBE664284bios.pl@213.135.44.34>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2

Witam!

            Ostatnio, w ramach przypominania sobie niektórych Gier oraz
kombinowania z ustawieniami grafiki zauważyłem niepokojące objawy. Przy
uruchomieniu Unreal:Return to Na Pali w trybie DirectX osiągam około od 20
do 60fps, w zależności od dynamiki akcji. Ale właśnie przy bardziej
skomplikowanych scenach tempo spada do kilkunastu klatek na sekundę co
prędzej przypomina slideshow niż wartką grę. To samo w trybie OpenGL - cały
czas niemalże z zegarmistrzowską precyzję 30fps (+/- 3fps :-)), niezależnie
od dynamiki, oświetlenia, tempa itp. Co więcej, mam wrażenie iż w wersji
OpenGL grafika wygląda ładniej.

            Stąd też moje pytanie: gdzie tkwi diabeł? Dlaczego DirectX wypada tak
kiepsko?

Gra w wersji 2.26, grafika GF2 MX 400 64MB, sterowniki NVidii 6-cośtam-
cośtam, sprzed ok. dwóch miesiący, DirectX 9. XP.

Pozdrawiam
Artur

-- 
Medżik DiscoPolo Mejker: 
http://www.mdpm.bzi.pl/
Received on Mon Jan 3 18:30:24 2005

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Mon 03 Jan 2005 - 18:51:04 MET