Re: przegrzanie GPU

Autor: MojoJojo <osoba_at_microsoft.com>
Data: Sun 30 Jan 2005 - 18:26:54 MET

> Zauwazylem ostatnio u siebie sporo kolorowych punkcikow (szczegolnie na
> bialym tle, wokol liter) i obawiam sie ze to jest to.

Nie to nie to. Jak zobaczysz arty to bedziesz wiedział że to one. Ten błąd w
pixel shader pojawia się również na envidii.

> Drugie pytanie dotyczy underclockingu GPU. Mam R9800pro, ale gdy siedze w
> trybie 2D nie jest mi potrzebna jego moc, wiec chcialbym jakos obnizyc
> jego
> taktowanie. Sciagnalem ATITool, ale chcialbym wiedziec czy sa jakies
> przeciwskazania do zmniejszania czestotliwosci taktowania karty i pamieci.
> Czy wiecie moze jakie sa bezpieczne "dolne" granice? Szukalem juz czegos
> na
> ten temat, ale w wiekszosci wypadkow mowa jest o overclockingu, a o to mi
> nie chodzi.

Nie ma dolnej granicy możesz obnizyc je zupełnie tzn. dać mnożnik 1, to bez
sensu ale możesz.
Uważaj z Ati Toolem mam z nim złe doświadczenia wróciłem do Rivy.
Cały ten zgiełk o dynamicznej zmianie taktowania jest bezsensu zupełnie.
Moja karta chodzi na maxymalnych stabilnych taktach cały czas, bez względu
na to czy pracuje w notatniku czy czy w Doome 3, podobnie zresztą procesor.
I tak własnie ma byc bo jeżeli karta nie jest w stanie tego robic tzn że
jest za bardzo podkręcona i jej ustawienia sa niestabilne.

Pozdro