Re: Obroty wiatraka w zasilaczu - opornik

Autor: Brovar <brovar_miszcz_at_interia.pl>
Data: Sat 29 Jan 2005 - 15:16:32 MET

Użytkownik "Bartek Sawicki" <barteks0.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:ctfsc1$ars$1@inews.gazeta.pl...
> Witam!
> Czy zmniejszenie obrotów wentylatora w zasilaczu (około dwuktotnie) może
> mieć
> jakieś negatywne skutki? Mój kolega zrobił tak u siebie i mówi, że pomimo
> zmniejszenia obrotów zasilacz mocno się nie grzeje. Zastanawiam się, żeby
> zrobić tak u siebie, aby uciszyć troche kompa. Zasilacz Megabajta MGB-
> 350ATXP4.

Ja ze swej strony zdecydowanie ODRADZAM - mialem dosc glosny i stary wiatrak
w zasilaczu 350W. Postanowilem go zmienic i wsadzilem zamiast niego wentyl
Titana siakis taki (tez stary) - bylo ciszej lecz jak dla mnie wciaz za
glosno. Wiec przerobilem go na 5V (metoda 'na zapalke' podlaczylem
wyprowadzony z zasilacza przewod do molexa;) ) i... zasilacz po jakims
czasie pracy (mniej niz godzine) p-a-r-z-y-l. I obudowa nad nim i obok niego
tez. Kupilem jednak wentyl Arctic Cooling Pro Fan TC i wsadzilem go zamiast
tego Titana - podlaczylem do plyty glownej w miejsce na wentyl zasilacza -
czyli pewnie 12V. Wentyl kreci sie okolo 1800 razy na minute (regulacja
termiczna w zakresie 1000-2500rpm), jest nieslyszalny... a zasilacz
zimniutki niezaleznie jak dlugo pracuje - reka sprawdzalem i w ogole nie
czuc ciepla.

Wiem ze juz te wentyle chwalilem ale sa genialne - i tylko 16zl! :)

Zeby nie bylo watpliwosci:
Athlon XP 1600+ (Palomino) @ 1,55Ghz
512mb DDR 400mhz TwinMos
Barracuda 80gb ATA133