Re: BIOS RAM CHECKSUM ERROR

Autor: chairon <chairon_at_interia.SKASUJ-TO.pl>
Data: Sat 29 Jan 2005 - 14:59:29 MET

Sander napisał(a):

> Tylko pamiętaj, że ta bateria podtrzymuje ustawienia BIOS'u,
> więc po jej wymianie, konieczne jest ponowne ustawienie BIOS'u.

Z tym nie powinienem mieć problemu. Właśnie przed chwilą po uruchomieniu
Widowsa wykorkowało mi GG (program wykonał nieprawidłową operację). Kilka
razy zdarzały mi się też resety kompa w czasie np. przeglądania WWW.
Pojawiały się również bluescreeny z komunikatem Krytyczny wyjątek 0D w
178F:000010BD, po wciśnięciu ESC zmieniało się na 0E w 0167:BFF9DFFF. Czasem
również od razu pojawiał się 0E. Zastanawiam się więc co może być tego
przyczyną. Pamięć, jak już wspomniałem, testowałem, a na ile te testy są
wiarygodne to nie wiem. Wymieniłem zasilacz, bo był Megabajt, który dziwnie
chodził, więc zainwestowałem w coś firmowego. Problemy z bluescreenami czy
zawieszaniem się jakichś aplikacji tuż po starcie Windows jednak pozostały.
Jednak dziś z tym błędem sumy kontrolnej w BIOSie to już mnie wyprowadziło
totalnie z równowagi. Płytę mam jakieś 3,5 roku. Czy w/w problemy mogą
również wynikać z wyładowanej baterii?

--
chairon