Re: Temperatura P4

Autor: Erek <xxxerek_at_xxxinter-c.plxxx>
Data: Sat 29 Jan 2005 - 11:28:07 MET

Problem miałem trochę inny ale powiem Ci co zrobiłem.

Po wymianie P4 2.4 Northwood na P4 3.0 Prescott zanotowałem:
- zwiększenie o około 10 stopni temperatury procesora (dochodziła do 60
stopni),
- zwiększenie o około 15-20(!) stopni temperatury na chipsecie płyty
głównej (dochodziła do 80 stopni).
Te temperatury (przed i po wymianie procesora) na chłodzeniu GIGABYTE:

Wymieniłem go na zwykły radiator z wentylatorem COLER MASTER:

Co zyskałem:
- temperatura procesora pod obciążeniem (kompresja) max 55 stopni,
- temperatura chipsetu pod obciążeniem (kompresja) max 65 stopni,

Podsumowując.
Nikt już mnie nie namówi na wynalazki HEAT PIPE. Okazało się, że ciepłe
powietrze z procesora dosyć skutecznie ogrzewało chipset (ciepło miało
być zabierane przez rurki).
Teraz jest tam zwykły radiator, cichy wentylator (turbinka) i jest
wszystko OK.
Jednocześnie mogę polecić taką turbinkę (dmucha dwa razy więcej powietrza).

Erek.