Re: DVD-R TDK

Autor: Linuksowiec <nie.podam_at_bo.nie.chce.spamu>
Data: Mon 03 Jan 2005 - 18:19:04 MET

> Powiem tak, w dobrych plytkach masz szanse <1:1000 ze trafisz na wadliwa
> partie, a w takich najtanszych krzakach to prawdopodobienstwo wzrasta do
> 1:100, jak nie 1:10. I za ten brak ryzyka jestem gotow zaplacic. A tym
> bardziej, ze roznica w cenie to 0,5 - 1 zl.

Czy ja wiem, tych płytek Esperanza miałem już bardzo dużo, jak by
zliczyć to gdzieś koło 80 nagrałem (sobie i znajomym) i do tej pory
tylko raz mi się zdażyło że miałem pechową partię i z 10 kupionych 5 mi
się spaliło. Reszta działa bez zarzutu, zresztą są one tak tanie że
straty wielkiej przez to nie poniosłem. A platinum nagrałem już chyba ze
150 sztuk i do tej pory nie było żadnych prblemów z nimi, dlatego teraz
najczęściej właśnie je kupuję - są w miarę tanie i dobre.

> A widziales kiedys plytki, od
> ktorych nadruk odpadal? Ja tak - tylko nie pamietam czy to Esperanza czy
> Platinium byla - ale ktorys z takich hitow z gatunku "prawie tak dobre jak
> Verbatim, a zobacz jakie tanie", ale koledze takie sie trafily, bo dotknal
> klejem z koperty plyte, i kawalek warstwy z nadrukiem juz na niej zostal ;)

A to bardzo ciekawe co mówisz, bo ja miałem właśnie kiedyś taki problem
że płytki sypały się po 2 latach i to wcale nie były jakieś tanie
esperanzy czy platinum tylko właśnie Verbatimy, które wcale do tanich
wtedy nie należały. Tak więc moje zdanie jest takie, że cena wcale nie
idzie w parze z jakością.

A jeśli chodzi o jakość odczytu to mam w domu różne płytki, przeróżnych
firm i tych droższych i tych tańszych i muszę powiedzieć że jeśli chodzi
o niektóre tanie nośniki fakt nie niejlepiej napędy je czytają, np.
weźmy takie MediaSonic, gdzie skopiowanie całej płytki na dysk trwa
jakieś 10 minut, natomiast jeśli chodzi o Platunum i inne droższe płytki
to osobiście nie widzę różnicy w szysbkości odczytu, a skoro z trawością
też do tej pory nie miałem problemów to wolę platinumki za 1,60zł niż
inne markowe w cechach 2,50 lub nawet droższe, bo skoro nie widać
róznicy to po co przepłacać. Tym bardziej, że nagrywam bardzo dużo i
oszczędność jest dla mnie również ważna.

Ja myślę że nia płyt takich które by każdy zachwalał, wszystko zależy od
doświadczeń z danymi nośnikami. Ja zachwalam platinum, ty drośze nośniki
a pewnie jak by jeszcze poczekać to odezwał by sie ktos kto chwali
najtańsze nośniki po 0,60zł, i będzie się upierał że używa ich bo nie ma
z nimi najmniejszych problemów.

--
[ABIT-KV7 (VIA KT600 - VT8237)] [AMD ATHLON-XP BARTON 2500+]
[TWINMOS 512 MB DDR400] [RADEON 9600 128 MB] [Samsung 80 GB 7200rpm]