Karta vs. Monitor

Autor: Attyla <attylaWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 03 Jan 2005 - 09:21:09 MET

Witam,

Karta: GF FX 5500
Monitor: Samsung Samtron 55E(Plus)
OS: Win XP

Problem:
Po zainstalowaniu driverów karty graficznej ustawienia ekran zmieniają się na
640x480x16 kolorów.
Przy jakiejkolwiek próbie zmiany rozdzielczości, odświeżania - czegokolwiek
dotyczącego ustawień
ekranu, ten robi się czarny i komp się restartuje.
Próbowałem już (zgodnie z zaleceniem Help'a) ustawić przyspieszenie sprzętowe
na Brak, ale to
też nic nie daje.
Podczas instalacji sterowników karty wszystko jest ok, urządzenia są rozpoznane
prawidłowo i wg. XP'ka "działają poprawmnie".
Wiem że monitor może nie jest najnowszy ale obsługuje tryb 1024x768x32
maxymalny więc chyba nie powinno być problemów (?).

Czy ktoś może podpowiedzieć czemu tak się dzieje i jak to rozwiązać ?
Dodam tylko że bez zainstalowanych sterowników czyli na ustawieniach typu
(standardowy kontroler VGA+monitor domyślny-wszystko jest ok (sic!) )

Pozdrawiam,
Attyla