Re: Segate 160GB i głośna praca

Autor: Michał <michal_usun_to__at_alte.pl>
Data: Sun 02 Jan 2005 - 22:55:13 MET

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac.wytnij@go2.pl> napisał w wiadomości
news:cr9db3$co8$1@news.dialog.net.pl...

> [...]
| >|

> [...]
| się wartości większe od zakresu?? Albo założenie że w drugiej
| kolumnie jest zakres zmienności albo że w trzeciej jest najgorsza
| wartość jest błędne. No to co tam q... jest podane?
| 4. W czwartej - co? Raw, surowe, nieprzygotowany?? No, powiedzmy że
| tu chodzi o ostatnią wartość z pomiaru. Może ktoś to potwierdzić? No
| to czemu są tam najwyraźniej wartości hex, skoro w trzech poprzednich
| kolumnach są decy? Co, programista nie umiał przerobić? :) Czy taka
| moda?
| Może ten prog to test na IQ, ale ja wymiękam. :)

---
Nie mam speed fana ale wytłumacze na podstawie Aidy :-)
Mamy nastepujace kolumny ktore nas interesuja:
1. opis atrybutu (np. spin retry count) -Niezmienny
2. próg -czyli parametr okreslajacy jaka minimalna (najgorsza) wartosc moze
miec dany atrybut -dla przykładu wezmy 49 (tak jest w spin retry count, spin
up time ma prog 0) -Niezmienny
3. wartosc -nie ma jednostki, okresla maksymalna wartosc atrybutu,
maksymalna wartosc oznacza ze dany parametr jest najlepszy (wezmy dla
przkładu 253) -Niezmienna
4. najgorsze -wartosc jaka jest najgorsza dla danego parametru -Zmienna
Teraz tak, z wymienionych zmienny jest tylko parametr "najgorsze", moze on
tylko maleć od wartosci jaka była w rubryce "wartosc" Czyli w naszym
przypadku moze miec maksymalnie 253 a minimalnie 49. Generalnie im nizej tym
gorzej dla dysku ale to czy jest zle oceniamy na podstawie kolejnej rubryki
o nazwie "stan". Jesli pisze OK to wiadomo ze jest OK :-)
Miałem kiedys uszkodzonego seagate 18 GB który na ktorego partycje czesto
nie mozna było wejsc a objawem było czeste (czasem ciagłe) pykanie głowicy.
Smart wkazał (idzmy w kolejnosci rubryk jak napisałem wczesniej):
1. spin retry count
2. próg 49
3. wartosc 253
4. najgorsze 67 (!)
Przy sprawnym dysku w rubryce "4. najgorsze" była by liczba 253 a poniewaz
dysk dogorywał to jego wartosc malała do krytycznej wynoszacej w tym wypadku
49. W ostatniej rubryce "stan" nie było juz OK ale widniał napis
"Niebezpieczenstwo utraty danych!"
W konsekwencji dane z dysku udało sie w kilkunastu probach przegrac ale
sadze ze jesli w rubryce "4. najgorsze" ujrzał bym prog czyli 49 to juz by
sie nic nie zostało ;-)
Pozdrawiam