wymiana BIOSa w BIZ2A/BVC1a

Autor: Marek Niedoba <sp9bqj_at_ka.onet.pl>
Data: Sun 02 Jan 2005 - 20:09:22 MET

Witam !
Chciałbym podzielić się z kolegami efektami zmiany BIOSa w płycie
BIZ2A/BVC1A ver.1 Kidyś wcześniej były zadawane pytania też tego tematu
dotyczące.
Stary BIOS nie "widzi" dużych dysków a ja chciałem bez dodatkowych
kontrolerów podłączyc dysk WD800
Poczytałem na stronach:
www.tradefind.com/etf/tradeshow/info.jsp?pserno=7704&vpage=1 tu opis
płyty

www.ecsusa.com/download/flashAward.html tu poczytałem jak się to robi.

a ze strony http://www.wimsbios.com/HTML1/wanted.html
pobrałem plik o nazwie Bvc1a140.bin - to łatka na BIOSa.
Nie pamiętam już z jakiej strony ściagnąłem awd816a.exe .
Trzeba przygotować dyskietkę albo pod czystym DOSem albo pod W95/98 zrobić
jej format a:/s
potem skopiować na nią i awd816a.exe i ten zawierający BIOS Bvc1a140.bin
W czasie startu komputera wejść do BIOSa i wyłączyć cashe BIOSa i Video,
nastawić boot-owanie z A jako pierwszej, potwierdzić zmiany i wyjsć z BIOSa.
Włożyć dyskietkę wystartować komputer, potem wpisać awd816a Bvc1a140.bin
wybrać zapisanie starej wersji i jakoś ją nazwać np. old.bin i postępować
tak jak pokazują okienka.
W tym przypadku na ekranie nie zmienia się ani nazwa BIOSa ani jego data -
jest to dość mylące.
Ale BIOS po takim upgredzie widzi mój 80GB dysk !! i o to chodzi.

serdecznie pozdrawiam życząc wszystkiego naj... w 2005 Roku

Marek