Re: SpeedFan

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sun 02 Jan 2005 - 00:38:34 MET

"Ano nim" WdGBd.25899$BO5.1136@news.chello.at

> eeee...
> Za dużo roboty :D

Jeśli za dużo:

 -- Podłącz wiatraki do 5 woltów i ósz. :)

To nie jest tak, że im szybciej się kręci
 (bez analogii do heliocentryzmu i stosu ;)
 na którym podgrzewano ;) świątynię Ducha
 Świętego, jaką było ciało Giordana Bruna)
tym niższa temperatura. Od pewnej szybkości
temperatura praktycznie nie wzrasta. :)

Obniż napięcie do 5 woltów i mierz temperaturę.
Jeżeli skoczy zbyt wysoko -- w co wątpię -- ustaw na 7 woltów. :)

Już raz pisałem, że zamknięcie obudowy daje więcej,
niż zmniejszenie napięcia zasilania wiatraków. :)

Ja ponadto odkręciłem :) FSB ze 100 MHz na 90 MHz. :)
Praktycznie nie odczuwam różnicy w szybkości pomiędzy
FSB na 111 MHz -- co stanowi maksymalną możliwą dla
tej płyty -- i 90 MHz; natomiast różnica w wydzielanym
cieple jest ,,widoczna". :)

-=-

 http://www.google.pl/groups?as_umsgid=cqk8pd%24fb3%241@inews.gazeta.pl&lr=&hl=pl

Moje spostrzeżenia:

,,zysk" ;) temperaturowy:

 -- zamknięcie obudowy -- nie mniej niż 2 stopnie Celsjusza

 -- zmniejszenie napięcia zasilania wiatraków
    z 12 woltów do 5 woltów, co pociąga za sobą -- nie więcej niż 2 stopnie Celsjusza
    całkowite ich wyciszenie

 -- wejście FSB z 90 MHZ na 111 MHz -- różnie, ale dochodzi do 4 stopni Celsjusza
    (nominał -- 100 MHz)

Wnioski pozostawiam czytającym. :)

-=-

Ponadto i samo ułożenie tasiemek (nie każdy już dziś używa SATA)
i wzajemne ułożenie napędów czy kart może sporo zmienić. O ile
karty czasami trzeba tak rozłożyć, a nie inaczej -- bo tego
wymagają na przykład przerwania -- o tyle napędy można na kilka sposobów. :)

E. :)