Re: Karta graficzna geforce 4 i płyta główna ECS k7s5a

Autor: Vlad Tepes <os46_at_poczta.wp.pl_zamien_cyfry_miejscami>
Data: Sat 01 Jan 2005 - 10:01:44 MET

> [...]
> zależność o termicznym charakterze?
>
> Mam płytę która działa na 133/133, ale po włączeniu zasilacza
> startuje co któryś raz, rzadko. Ale po jednym czy dwóch
> przyciśnięciach resetu komp butuje i jest całkiem OK. Ten "cold boot"
> tak wygląda: Wiatraki się kręcą, zapala diodka "sieć" i diodka "hdd",
> ta się pali ze 20s, potem gaśnie i dalej nic, monitor się nie włącza.
> Ale 100/100 działa 100% :). No i zbieram obserwacje, może coś się da
> wykombinować. Biosów nasprawdzałem sporo, ale nie wiem na pewno
> jakich :), więc podpytuję o ten twój zastanawiając się czy warto go
Ja mam cheepobios z datą 27.03.2003, ten najnowszy, który jest na stronie
cheepo. Wszystko działa bez problemu na ustawieniach 133/133 a nawet da się
podkręcić do 147/147 (ostatnia wartość na jakiej chodzi wszystko stabilnie,
bez podwyższania napięć i dodatkowego chłodzenia). Niezauważyłem takich
problemów jak u ciebie, choć czasem coś się chrzani z nagrywarką, tzn. przy
uruchamianiu miga na niej dioda i system operacyjny dziwnie potem chodzi, po
restarcie jest ok. Przyczyną tego zachowania nie jest chyba jakiś błąd biosu
(przynajmniej moim zdaniem). Procesor Athlon 2400+

--
Vlad Tepes   os46@poczta.wp.pl_zamien_cyfry_miejscami
gg 0x151856