Re: DVD-DL NEC, Pioneer czy Toshiba?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Mon 27 Dec 2004 - 16:25:03 MET

"Wojtek Sulewski" cqoup1$gfd$1@nemesis.news.tpi.pl

> Pioneer DVD+/-RW DVR-108 bulk
> NEC DVD+/-RW ND-3500A
> Toshiba DVD+/-RW SD-R5372B

> ceny tych nagrywarek są na podobnym poziomie, słyszałem o wszystkich dużo
> dobrych opinii i nie wiem, którą wybrać dla siebie ;/
> zależy mi bardzo na jakości nagrywania płyt cd-r (a nie tylko dvd) - jak
> wygląda ta kwestia w przypadku tych nagrywarek? która najlepiej sobie radzi
> z płytami cd-r?
> jest może w sieci jakieś fajne porównanie tych modeli?

A któż takie robi?
To by musiał być ktoś, kto używał każdej z nich.
W przeciwnym wypadku zbierzesz opinie osób, które
zupełnie coś innego rozumieją pod pojęciami typu:

 -- bardzo dobra korekcja
 -- mało błędów zapisu
 -- nagrywa nawet na bardzo złych płytach
 -- wytrzymała

Moim zdaniem są to napędy podobne. :)
Bardzo dobre do domowych zastosowań. :)

Poczytaj, co ludzie piszą o swoich doświadczeniach z nagrywanymi płytami:

 -- na każdej płycie są błędy, które jednak
    nie przeszkadzają w odtwarzaniu filmów DVI
 -- płyta nagrana na szybkości xxx i większej
    nie daje się czytać w innych napędach niż
    w tej nagrywarce, w której została nagrana

Dla mnie takie coś jest nie do przyjęcia, :)
dla kogoś innego -- jest jeszcze nieźle. :)
Ja odrzucam płyty, gdy wystąpi któryś
(co najmniej jeden) z poniższych warunków:

 -- Na których są co najmniej dwa żółte kwadraciki
    po pierwszym przejściu.
 -- Na których jest co najmniej jeden żółty kwadracik
    w tym samym miejscu, lub obok, po ponownym skanowaniu.
 -- Na której jest co najmniej jeden czerwony kwadracik,
    chyba że jest to ostatni blok.
 -- Jeżeli szybkość odczytu nie rośnie równomiernie
     -- gwałtowne zwiększenie prędkości obrotowej
        lub jej takowe zmniejszenie.
 -- Nie nagrało się (co do bajta) dokładnie to, co było
    nagrywane. Sprawdzam przy pomocy TotalCommandera.
 -- Inna płyta tego producenta z biegiem czasu
    traci na swej ,,atrakcyjności"; na przykład
    rozwarstwia ;) się -- z tego powodu wyrzuciłem
    wszystkie Platinum (czy jakoś tak) i Verbatim.

Przy czym nie sprawdzam każdej płyty tak dokładnie:

 -- Sprawdzam ,,stan powierzchni", gdy mam jakieś
    podejrzenia co do jakości nagrania:
     -- gdy mam nową nagrywarkę lub nowe/nieznane płyty,
        nowe programy lub po prostu mam jakieś podejrzenia.
 -- Mam włączoną weryfikację, jeśli program takową opcje
    posiada, choć zauważyłem, że nie zawsze daje to
    poprawne wyniki.
 -- Sprawdzam zawsze TotalCommanderem bajt po bajcie,
    chyba że jest to CDDA -- tego jeszcze nie umiem
    sprawdzać i nie znam nikogo, kto umie :) i chce
    się ze mną podzielic swoją wiedzą z tego zakresu. :)

Toshiba ma ponoć najwyższą szybkość zapisu DVD+R DL 5 x (5x DVD+R9).
Ponoć, bo chyba trudno to namacalnie sprawdzić. :)

A któryś Nec chyba potrafi nagrywać DVD-R DL.

E. :)