Re: wentylator 3 piny a 2 piny

Autor: Paszczak <szczapak_at_huga.pl>
Data: Fri 17 Dec 2004 - 00:27:10 MET

tadeusz <zarzyna@o2.pl> wrote:
> wentylator od procka a drugiego juz nie ma na płycie 3 pinowego ;( Zatem

Nie ma gdzieś dalej? Mi nie sięgał kabelek z zasilacza, więc podłączyłem
zamiast wentylatora CPU, a CPU do tego drugiego złącza. Musiałem tylko
wyłączyć w BIOSie kontrolę prędkości wentylatora, bo się mu chrzaniło.

> musze jakoś na siłę podłączyć to pod zasilanie w zasilaczu. Ale w związku z
> tym pytanie - napięcie na wentylator w zasilaczu ma 12 czy 5 V? i które piny
> są ważne do uruchominia go- skrajne czy może sąsiednie?

12V. Piny dwa sąsiednie, ale kolory zależą już od wentylatora. W 2-pinowych
zazwyczaj czerwony lub żółty to '+', a czarny to '-'. W Intelu był żółty
'+', czarny '-' i zielony - obroty. W Papscie - czerwony '+', niebieski '-',
biały - obroty.

Na wtyczce jest tak:

(patrząc od dołu, od strony otworków na wtyczkę na końcu kabla)

__ __
||____||
|[][][]|
| |
+------+
 1 2 3

1 - minus / masa
2 - plus / 12V zazwyczaj
3 - obroty

A tak w ogóle to to na pewno można znaleźć googlem :)

P.