Re: 64 bitowy procesor- warto ?

Autor: Butcher <butcher1.nospam.spamerze_at_gazeta.pl>
Data: Mon 13 Dec 2004 - 12:27:03 MET

Pawel nabazgrał(a):
> PytaNie dosyć banalne
> Czy watro kupować już procesor 64 bitowy ?
> Czy są juz duże ilości programów wykozystujących te dodatkowe bity ?
> A może w grach ?
> Czy moze jednak dopłacić do innej czesci komputera zamiast do takiego
> procesora? A może zaczekać i kupić taki procesor za 2 lata ?

Moim skromnym zdaniem: nieuniknione jest, ze architektura 64-bitowa bedzie
progresywnie wypierac 32-bitowa i jesli nie planujesz przebudowy kompa za
jakis czas to mozesz brac A64. Jesli jednak mozesz pozwolic sobie na
modernizacje sprzetu za powiedzmy te 2 lata to ja bym sie jeszcze wstrzymal
i wrzucil kase np. w grafike. Jeszcze dlugo nie uswiadczymy sytuacji, w
ktorej wiekszosc softu bedzie pisana pod architekture 64-bitowa i na dzien
dzisiejszy ograniczenia 32-bitow (m.in. ograniczenie adresowania pamieci do
4GB) nie powinny nikomu dokuczac, wiec jednak lepiej wez jakiegos Bartona
albo Semprona albo P4, ale trzeba miec swiadomosc, ze przesiadki na 64-bity
nie unikniemy, ale jeszcze mozna sie na pare latek wstrzymac.