Re: 64 bitowy procesor- warto ?

Autor: Paweł Cern <name_at_surname.neostrada.pl>
Data: Sun 12 Dec 2004 - 22:10:29 MET

> Nie warto. Tym bardziej do gier (to, że jest to 64 bitowy procesor, to
> chodzi głównie o to, że potrafi zaadresować więcej pamięci fizycznej niż
> 4GiB).

  Jest to max. rozmiar danych na jakich operuje ALU w jednym cyklu zegara,
nie musi mieć wpływu na rozmiar pamięci. Na przykład archaiczne komputery z
procesorami 8-bitowymi spokojnie adresowały przestrzeń 64kB. Jeśli chodzi o
platformę x86, obiło mi się o uszy że Xeony z obsługą EM64T operują na
adresach 64-bitowych (przestrzeń adresowa >4GB) i mimo to są zgodne tylko z
IA32.