Re: Utrata ostrości w monitorze po kilku latach użytkowania

Autor: Paweł Cern <name_at_surname.neostrada.pl>
Data: Sun 12 Dec 2004 - 19:01:52 MET

> Czy mógłbyś podać parę wskazówek jak zlokalizować i jak wyglądają te 2
> elementy, o których pisałeś? Na co dzień nie mam do czynienia z
> elektroniką, ale intuicyjnie sądzę, że nie zepsuję :)

  Trafopowielacz to duży element, nieco mniejszy od pięści, z górnej części
wychodzi przewód (na ogół czerwony) którego drugi koniec podpięty jest do
bańki kineskopu. Przy tym elemencie (w zasadzie na nim) będą 2 regulacje (te
PR-ki o których pisałem). Rozkręć monitor i sam zobaczysz. Podczas tej
operacji zachowaj ostrożność, w obwodach monitora pojawiają się napięcia
niebezpieczne dla człowieka.

  Paweł