Re: Jak realizowac gwarancje producenta na dysk WD Caviar

Autor: Maciek Bartnik <mbartnik_at_bezspamu.polbox.com>
Data: Fri 10 Dec 2004 - 23:44:42 MET

Dnia 2004-12-10 22:14, Użytkownik szczecik napisał:
> Ale nie tracąc nadziei wszedłem
> na stronę producenta i znalazłem, że mój dysk jest jeszcze na gwarancji do
> marca 2006. I tu mam prośbę to szanownych grupowiczów, którzy także musieli
> korzystać z serwisu producenta (szczególnie WD) o pomoc. Jak taką gwarancje
> się załatwia, wiem że tam jest wszystko napisane, ale muszę się przyznać, że
> mój angielski jest delikatnie mówiąc mało perfekcyjny.
Od razu zaznaczę, że nie korzystałem, ale ostatnio przypatrywałem się
procedurze na stronach WD i wygląda ona dosyć prosto, chociaż bez
znajomości angielskiego możesz mieć problemy.
Jak widzę poradziłeś sobie ze sprawdzeniem numeru seryjnego dysku.
Kolejnym krokiem jest wysłanie RMA - trzeba wypełnić dane adresowe i
wydrukować ze 2 egzemplarze. Zakładam, że korzystasz z trybu
standardowego, czyli wysyłasz dysk i czekasz na przysłanie nowego. Dysk
wysyła się do Niemiec - na RMA jest podany adres. Warto zwrócić uwagę na
sposób pakowania: dysk w elektrostatyczną torebkę, i razem z egzemlarzem
RMA do pudełka, dobrze zabezpieczyć, umieścić numer RMA na 3 bokach
pudełka, wysłać najlpiej kurierem.
Polecam jednak poszukać jeszcze trochę firmy w której kupiłeś dysk. Być
może przekształciła się (zmieniła nazwę i siedzibę, połączyła się z
czymś innym). Według naszego prawa po wymianie dysku na nowy powinieneś
otrzymać nową 3-letnią gwarancję, zaś WD zdaje się nie przedłuży Ci
gwarancji, czyli nowy dysk będzie ją miał tylko do marca 2006.

--
Pozdrawiam
Maciek  / Pisząc do mnie prywatnie usuń wstawkę antyspamową /