Re: Przejsciowka DVI

Autor: <lev_at_k>
Data: Thu 09 Dec 2004 - 01:09:08 MET

Tomasz wrote:

> hmm, chodzi Ci czy sa przejsciowki z D-Sub na DVI ?? jesli nawet to
> musialaby byc to przejsciowka aktywna, czyli w postaci jakiegos
> urzadzenia. Ale chyba takich nie ma

To proponuję zerknąć np. pod http://www.datapro.net/products/1145.html .
Nie dość że przejściówka jest, to do tego to zwykły kabel, a nie żadne
urządzenie..

> bo D-Sub to zlacze analogowe a DVI
> cyfrowe

Mylisz pojęcia - "DVI" to tak naprawdę co najmniej trzy standarty, z
czego jeden analogowy (DVI-A High resolution analog) np.
http://www.datapro.net/techinfo/dvi_info.html .

> nie ma sensu zamiana sygnału analogowego na cyfrowy, bo na
> pewno nie zsyka sie na jakosci.

Ma to sens - mimo konwersji jakość jest lepsza niż w przypadku
"zwykłego" VGA. Oczywiście zakładając że podłączany monitor w ogóle
obsługuje DVI-A lub "uniwersalny" DVI-I a nie tylko DVI-D.

> ps. mam LCD i chodzi na D-Sub chociaz mam w karcie i w monitorze DVI,
> ale gdy pozyczylem kabel dvi i porownalem obrazy to praktycznie bylo to
> samo. Dlatego nie inwestuje w kabel :)

IMHO w wiekszości przypadków warto "zainwestować" - obraz na moim panelu
na DVI-D jest świetny, bardzo ostry i nasycony + "żywe" kolory.

> pozdrawiam
> Tomek

Pozdrawiam