Re: Jaki komputer do montażu video?

Autor: radosc <radosc_at_gotivo.com>
Data: Thu 09 Dec 2004 - 01:01:53 MET

> w sumie to zalezy, np. od tego jaka masz karte video - jesli zwykla
> (najczesciej zintegrowana z TV) to bedzie ona znacznie obciazac procesor i
> wtedy przydaje sie bardziej wydajna maszyna. Jesli masz tak zwana
> profesjonalna do montazu to sprzet moze byc slabszy - tylko ze koszt
takiej
> karty w sumie to dosyc spory jesli nie masz. Tak czy inaczej zeby miec
> przyzwoity komfort pracy albo musisz zainwestowac w system (procesor+plyta
> gl+pamieci) albo w karte. Raczej wiec powinienes rozwazyc to ile kasy
mozesz
> [...]

Wiesz, problem nie w zrzucaniu materiału ale w jego renderowaniu czy
obróbce. Zrzucam materiał z DV i tak samo wrzucam na DV, analog mi nie
potrzebny. O ile montaż mogę robić bez lagów (ew może ze 2 czy 3 minuty
przygotowania do wyeksportowania przez DV) to jak wrzucę juz jakieś filtry
etc to już przycina. I właśnie potrzeba mi tej siły obliczeniowej. Nie mogę
sobie jednak pozwolić na jakieś szaleństwo. Potrzebuje najbardziej
ekonomicznego rozwiązania.

Pozdrawiam
radosc