Re: obsługa dużych dysków

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 05 Dec 2004 - 19:20:04 MET

Użytkownik "Anakin" <albireo@interia.pl> napisał w wiadomości
news:covftn$2dh$1@nemesis.news.tpi.pl
> Witam
>
> Mam problem, posiadam płytę ABIT KT7 (chipset KT133) i obecnie w niej
> dysk WDC80GB , który bez problemu chodzi po Win2000.
> Chcę kupić nową płytę na chipsecie KT600 i podłączyć dysk 160GB. W
> zwiazku z tym mam pytanie czy Biosy nowych płyt opartych na tym
> chipsecie bez problemu obsługują takie dyski, czy trzeba jakieś
> patche, etc.

Oczywiście. Tak na marginesie to nie BIOS decyduje o możliwości obsługi
dużych dysków, tylko kontroler dysków, który jest adresowany
bezpośrednio przez system. Windows do tego z BIOS-u nie korzysta.

> Lecz zanim sobie kupię tę płytę na KT600, muszę z mojego dysku 80GB
> przekopiować dane na 160GB na płycie Abita i tu moze być problem, bo
> wyczytałem że góną granicą jest 130GB.
> Czy ktos wie z Was jak obejść problem, czy jedynym rozwiązaniem jest
> instalacja dysków tylko na nowej płycie i na niej przerzucanie danych
> ??? Szukałem na google'ach ale tylko znalazłem info o granicy 130GB.
> Pomóżcie, bo pewnie problem macie rozeznany !!!

Podłącz nowy dysk i załóż na nim partycję co najwyżej 128 GB (137 GiB),
nie większą. Będziesz mógł na nią spokojnie przerzucić dane. Resztę
dysku spartycjonujesz już na nowej płycie. Nie zapomnij przeczytać
poniższego artykułu i sprawdzić obecność klucza EnableBigLBA w
rejestrze.

305098 - Obsługa 48-bitowego trybu LBA dla dysków ATAPI w systemie
Windows 2000
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl-pl;q305098

/odpowiadając zmień px na pl/