Re: dla obeznanych w temacie ;)

Autor: Andrea <andrzej.libiszewski_at_.wytnij-wiesz-co.wp.tutaj_tez.pl>
Data: Wed 29 Dec 2004 - 21:19:25 MET

Łukasz Ledóchowski wrote:

> 1. Jest OKRUTNIE WOLNY. Wydajność w trybie Single-Channel jest żałosna,
> w Dual-Channel akceptowalna, ale i tak niska. Wydajność Epoxa 8KRA2+ na
> KT600 była wyższa, nie mówiąc już o tym Abicie.

Chyba żartujesz... wprawdzie do bezpośredniego porównania nie mam Abita,
tylko Gigabyte'a 7vt600 1394 w drugim komputerze (chipset KT-600), który w
single channel jest wyraźnie wolniejszy, o trybie dual channel nie
wspominając...

> 2. Przez tydzień z nim walczyłem zanim zniknął problem skakania zużycia
> procesora do 100% zaraz po włączeniu Windowsa. Nie, nie piszcie mi o
> żadnych wirusach, żadnego nie było. Na WinXP i Win98. Znam osobe która
> miała ten sam problem i płyte po prostu oddała (miała dosyć walki). U
> mnie ten problem po tygodniu siedzenia w trybie awaryjnym zniknął.

To chyba raczej problem software'u nie płyty głównej.

> 3. 3 lub 4 kości pamięci chodziły tylko na taktowaniu 133MHz - dramat.

Może wina kostek pamięci? Ciężko powiedzieć, żeby GoodRAM którego mam był
pamięcią wysokiej klasy, ale nie sprawił żadnych problemów.

> 4. Taktowanie pamięci - jeżeli na auto to zmienia sie od czasu do czasu
> ze 166 na 200 - dziwne.

Znów, nie mogę tego potwierdzić. Taktowanie na przy ustawieniu: auto zawsze
mam na 166

> 5. Layout płyty - do kitu - zworki od mnoznika tak ułożone, że przy
> włożonym procesorze nie można sie do niech dostać:/

Przesadzasz. Przy zainstalowanym Pentagramie QC-80Cu który do małych nie
należy nie mam problemów z dostępem. Prawda, że mogłyby być w trochę innym
miejscu, ale możliwość uprade'u płyty do procesorów 64 bit i umieszczenie
odpowiednich zwor do tego nieco ograniczyły możliwości lokalizacji zwor od
mnożnika. Coś za coś.

> 6. Bardzo mało ustawień w biosie - miło by było ustawić sobie timingi
> pamięci czy napięcie na pamięciach

Odpowiednie opcje są w setupie, nie wiem, dlaczego ich nie znalazłeś...

> Różnica między cena płyty Asrocka (cały czas pisałem o K7V88 na KT880)
> a np. Asusa A7V880 lub abitem którego poleciłem jest niewielka i
> zdecydowanie warto dopłacić.

Nie znam tej płyty Asusa, więc się o niej nie wypowiem. A moje doświadczenia
ze wspomnianym Asrockiem wskazują na niego jako dobrą, wydajną płytę, więc
ją polecam.

Pozdrawiam

--
Andrea      | ASRock K7Upgrade-880, AMD Sempron 2800+, Pentagram QC-80Cu
2*256MB GoodRAM PC3200, Sapphire Radeon 9600 128MB, LG Flatron ez T710PH