Re: Czy rzeczywiscie LCDki są lepsze od CRT?

Autor: Dariusz K. Ladziak <ladzk_at_waw.pdi.net>
Data: Thu 02 Dec 2004 - 23:43:29 MET

On Thu, 02 Dec 2004 19:20:39 +0100, "Kuba P." <cubanan.BEZTEGO@go2.pl>
wrote:

>Ostanio noszę się z zamiarem kupna LCDka 17". Teraz mam co prawda tez
>17ke (CTX EX710F) ale CRT. Argumentem jest fakt że ostatnio spędzam
>przed minitorem duzo czasu ( nawet 8h dziennie ) i moje biedne oczy
>mówią dość. Chciałbym usłyszeć opinie osób które wymieniły CTRka na LCD.
>Czy to prawda że dużo przyjemniej pracuje sie przed takim monitorem a
>oczy mniej sie męczą? Wiem że LCDki mają mnóstwo innych zalet, ale mnie
>interesuje tylko ich wplyw na samopoczucie.

Lepsze zalezy do czego. Niewatpliwie maja lepsza geometrie, nie maja
bledow zbieznosci (rozjezdzajace sie kolory drobnych elementow obrazu)
i ogniskowania (zdecydowanie lepsza ostrosc). Na dokladke nie mrugaja
jak kineskop - niezaleznie od ustawionego odswiezania swieca swiatlem
ciaglym. W efekcie przy pracy z obrazami w miare statycznymi i raczej
kreskowymi (tekst, grafika wektorowa) zdecydowanie mniej mecza wzrok
niz kineskopy. Z drugiej strony - LCD ma jednak ciut gorsze
odwzorowanie kolorow, zwlaszcza glebokiej czerni pokazac nie potrafi,
w ogole kolor miewaja ciut twardawy. Do obrobki zdjec kolorowych do
celow druku nadaja sie raczej tylko te z najwyzszej polki - znacznie
drozsze niz porownywalnej klasy monitory CRT. Ponadto przy obrazach
ruchomych okazuje sie ze LCD maja ciut za duza bezwladnosc - jedne sa
wolniejsze, inne szybsze ale wszystkie jednak wolniejsze niz CRT.

--
Darek