Re: cichy pecet.

Autor: GLide <glide_at_WYTNIJgazeta.pl>
Data: Wed 01 Dec 2004 - 03:43:17 MET

Dnia Tue, 30 Nov 2004 20:15:58 +0100, katarynka napisał(a):

> mam w pracy komputer dell'a i bardzo spodobalo mi sie to, ze dziala on
> zupelnie bezglosnie. pracy dysku w ogole nie slychac, wentylatorow tez
> rpaktycznie nie. patrzylem w sklepie- taki sam zestaw kosztuje okolo 2000 zl
> (pentium 4 2.4 ghz 512 ramu).

Bezglosnie jak jest nieobciazony. Daj mu troche popalic to zobaczysz co
potrafi.

> jestem ciekaw z jakich podzespolow skladany byl ten komputer? jest to z
> pewnoscia konstrukcja oparta o standard micro atx (obudowa desktop, mala).

Raczej nie. Tego typu komputery wykorzystuja najczesciej wlasne rozwiazania
producentow. Plyta niby mala jak ATX, ale niestandatowe rozmieszczenie
elemenow itp. Wszystko aby zapewnic optymaalne rozmieszczenie lementow
zarowno z punktu widzenia upakowania jak i cyrkulacji powietrza.

> czy to normalne, ze na pentiumach wiatraki sa ciche, czy moze obudowa
> wszystko wycisza? ja mam athlona, wiatrak od wersji box, niezbyt szczelna
> obudowe i wszystko strasznie halasuje- trudno film w nocy ogladac.

Zmien wiatrak/i, popracuj na cyrkulacja powietrza.

> ciekawi mnie tez fakt, ze w tym dellu jest bezglosny wiatraczek w zasilaczu.
> jaki kupic zasilacz, ktory bylby jak najmniej slyszalny i mozliwie tani?

jw. Regulacja obrotow w zal od obciazenia robi swoje.

> zaznaczam, ze caly zestaw, jaki chce sobie zlozyc bedzie sluzyl wylacznie do
> internetu i ogladania filmow- nie potrzebuje mocnej grafiki (moze byc
> zintegrowana na plycie nawet), wystarczy mi 512 ramu...

Tak wiec taki zestaw mozna zlozyc duzo taniej niz wynosi cena takiego
Della/IBMa/HP itp. Problem moze byc w gabarytach, bo zestandaryzowane
podzespoly wymuszaja jednak troche wieksze wymiary obudowy itp. Zakladjac
jednak ze zaopatrzysz sie w przyzwoita bude mATX (np. Enlight) mozna
zbudowac troche (niewiele) wiekszy komputer za mniejsse pieniadze. Kluczem
w tym wszystkim jest jednak dobor odpowiednich elementow.

> do swojego nowego kompa kupilem juz dysk twardy. barracuda 80 gb, st380011A.
> czy to dobry model, jezeli chodzi o glosnosc dzialania?

Tak, ale pamietaj tez ze jest to rownoczesnie dysk goracy a wiec az prosi
sie aby w przyszlosci zamontowac go na przeciwko wlotu powietrza w
obudowie.

> no i to tyle. dysk, zasilacz i wiatrak na procesorze- tylko te trzy rzeczy
> beda u mnie halasowac...

Jesli okaze sie ze wymuszony przez cichy zasilacz obieg powietrz jest za
slaby moze sie okazac, ze bedziesz musial pomyslec o jakims dodatkowym
wiatraku :-) Na szczescie wentylatory pracujace z predkoscia
1000-1400obr/min sa praktycznie nieslyszalne.

GLide

--
[Epox 8KRA2+, 2x512MB PC3200, AMD (FJQ4C)XP-M 2400XP@3200, Live!]
[Gainward GF4-PP Ti4200@4800, Viewsonic VX900-2, Winfast TV2000 ]